Hopp til innhold

Etter fusjonen med DNB 2. mai 2023 er Sbanken et konsept levert av DNB Bank ASA. Det er DNB Bank ASA som er juridisk avtalepart for og leverandør av alle tjenester i Sbanken-konseptet. Denne siden ble sist oppdatert da Sbanken var et selvstendig finansforetak.

Utmerkelser

Sbanken har som mål å ha de mest fornøyde kundene. I 21 år på rad har vi vært bransjevinner i Norsk Kundebarometers måling.

Kundetilfredshet - Norsk Kundebarometer

Mai 2022 Bransjevinner
Mai 2021 Bransjevinner
Mai 2020 Bransjevinner
Mai 2019 Bransjevinner
Mai 2018 Bransjevinner
Mai 2017 Bransjevinner
Mai 2016 Bransjevinner
Mai 2015 Bransjevinner
April 2014 Bransjevinner
April 2013 Bransjevinner
Mai 2012 Bransjevinner
April 2011 Bransjevinner
April 2010 Bransjevinner
Mai 2009 Bransjevinner
April 2008 Bransjevinner
April 2007 Bransjevinner
April 2006 Kundetilfredshetsprisen på tvers av alle bransjer
April 2005 Bransjevinner
April 2004 Bransjevinner
April 2003 Bransjevinner
April 2002 Kundetilfredshetsprisen på tvers av alle bransjer

Norsk Kundebarometer - NKB - er et forskningsprosjekt som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. I over 20 år har NKB studert tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Forskningen de gjør er av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende kundeindekser i eksempelvis USA, Sverige og Tyskland. 

Ingen annen bank har tidligere vunnet prisen.

Omdømmeprisen - Reputation Institute

Mai 2018 Beste omdømme innen bank og finans
April 2017 Beste omdømme innen bank og finans
April 2015 Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2014 Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2013 Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2012 Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2011  Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2010  Vinner "Beste omdømme i Norge"
Mai 2009  Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2008  Beste omdømme innen bank og finans
Mai 2007  Vinner "Beste omdømme i Norge"

RepTrak Norge gjennomfører Norges mest omfattende omdømmeanalyse. RepTrak er verdensledende på omdømmerådgivning, og baserer blant annet sine analyser på et verktøy som benyttes over hele verden.

Sikkerhetsprisen - Fidusprisen

September 2016 God informasjonssikkerhet
September 2011 God informasjonssikkerhet
September 2010 God informasjonssikkerhet

Fidusprisen går til en bedrift eller en offentlig aktør som har utmerket seg innenfor informasjonssikkerhet. I juryen sitter Norsk senter for informasjonssikring, Datatilsynet og Næringslivets Sikkerhetsråd. Prisen har blitt delt ut siden 2009.

Kundetilfredshet - EPSI

September 2022 Vinner "De mest fornøyde kundene"
September 2021 Vinner "De mest fornøyde kundene" og "Beste mobilbank"
September 2020 Vinner "De mest fornøyde kundene" og "Beste mobilbank"
Oktober 2019 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2018 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2017 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2016 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2015 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2014 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2013 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2012 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2011 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2010 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2009 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2007 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2006 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2005 Vinner "De mest fornøyde kundene"
Oktober 2004 Vinner "De mest fornøyde kundene"

EPSI Norge er en non-profit organisasjon og ledende leverandør av uavhengige analyser innen kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet til bedrifter i Norge. Organisasjonen har til hensikt å være en støtte i utviklingen av norsk konkurransekraft og samfunnspolitikk.

Kundeservice - Kantar TNS

Juni 2022 Vinner "Tiårest beste kundeservice"
Juni 2022 Bransjevinner "Årets beste kundeservice"
Januar 2019 Bransjevinner "Årets beste kundeservice"
Mars 2014 Bransjevinner "Årets beste kundeservice"
Februar 2013 Bransjevinner "Årets beste kundeservice"
Februar 2012 Bransjevinner "Årets beste kundeservice"

Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft. Kåringen er basert på svar fra omlag 20 000 personer. Undersøkelsen tar for seg alt fra hvilken kanal kunden benyttet for henvendelse til serviceinnstilling, responstid og den totale tilfredsheten med kundeservice i den aktuelle bedriften.

Norsk innovasjonsindeks

Februar 2021 Vinner "Digital Innovasjonsindeks 2020"
Februar 2020 Bransjevinner for 2019
Februar 2019 Bransjevinner for 2018
Februar 2018 Bransjevinner for 2017
Februar 2017 Bransjevinner for 2016

Norsk Innovasjonsindeks (NII) ved Norges Handelshøyskole er den første nasjonale målingen av viktige bransjer og bedrifters innovasjonsevne hvor kundene er dommerne. Totalt måler de 76 bedrifter i 19 bransjer.

Andre utmerkelser

April 2021 "Norges beste mobilbank 2021", Cicero Consulting 
Januar 2019 DOGA-merket for redesign av profilen vår, DOGA
April 2015 Beste mobilbank i Mobilbankometeret til penger.no
Januar 2014 "Beste totalbank 2013", Norsk Familieøkonomi
Mai 2012 Bransjevinner "Kundeserviceprisen", Confex
September 2008 Mest brukervennlige bank, Dine Penger
Oktober 2001 "Beste bank på Pris, Sikkerhet og Brukervennlighet", Cap Gemini
August 2001 Kåret til "Norges Beste Bank", Nettavisen
Mars 2001 Kåret til "Markedets beste nettbank", Den Norske Dataforening
Høsten 2000 Nominert til "DigiToday-prisen"
Høsten 2000 Kåret til "Beste Nettbank" - Din Side