Hopp til innhold

Hjelp

Da jeg la inn utenlandsbetalingen, oppga jeg feil opplysninger. Hva skjer da?

Da vil mottakerbanken, i de aller fleste tilfeller, sende betalingen i retur.

Beløpet du får i retur, kan være mindre enn det opprinnelige. Det skyldes kursdifferanse, mottakerbankens og eventuelle mellombankers omkostninger. Vi kan dessverre ikke påvirke, eller refundere tapet.

De mest vanlige returårsakene:

  • Betalingen er gjort til feil eller avsluttet kontonummer.
  • Feil eller forkortet navn på mottaker.
  • Det er betalt i en valutasort mottaker ikke kan ta imot.
  • Feil SWIFT/BIC.
  • Noen banker vil også returnere betalingen dersom det er avvik mellom navn (også skrivefeil) og eier av kontonummeret.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.