Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 5 og lavere, eller Internet Explorer 10 og lavere.

Hjelp

Hva betyr statusen på utenlandsbetalingen min?

Vi anbefaler alltid å sjekke forfallsoversikten i perioder hvor betalinger skal utføres.

Under behandling: En betaling har status «under behandling» i forfallsoversikten inntil betalingen er kontrollert og ferdigbehandlet. Normalt vil statusen vare en kort periode, men i noen tilfeller 1 - 2 virkedager.

Manglende dekning: En betaling har status «Manglende dekning» dersom det ikke er dekning for beløpet i norske kroner. Betalingen blir forsøkt belastet i 4 virkedager etter forfallsdato før den blir stoppet.

Stoppet: En betaling får status «Stoppet» hvis det ikke er dekning på kontoen i løpet av 5 virkedager. Du kan redigere betalingen og legge inn ny forfallsdato. 

Avvist: En betaling får status «Avvist» dersom det ikke er mulig å gjennomføre betalingen. Årsak til avvisningen vises.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.