Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

Hva er forskjellen på å bli kunde med BankID eller med pass?

Ved å etablere kundeforholdet elektronisk gjennom legitimering med BankID eller BankID på mobil, kan du ta i bruk banken umiddelbart. Du slipper å møte opp på Posten for å legitimere deg slik at vi kan få en kopi av ditt pass eller annen gyldig legitimasjon. 

Dersom du etablerer ditt kundeforhold hos oss gjennom å legitimere deg fortrinnsvis med pass eller annen gyldig legitimasjon, vil du måtte vente med å ta i bruk banken inntil du har vært på Posten og legitimert deg, og vi har fått godkjente legitimasjonspapirer på deg. Det skjer ved at Posten tar kopi av din legitimasjon samtidig som at du henter nettbankpassord for innlogging. Kopien sendes så inn til oss. Når vi har mottatt den får du en e-post om at nettbanken er klar til bruk og du kan logge deg inn. Benytter du pass for å legitimere deg, vil du også senere kunne bestille BankID og BankID på mobil fra Sbanken. 

Dersom du har registrert deg som kunde og legitimert deg kun med BankID vil ikke banken ha lagret kopi av din fysiske legitimasjon og du vil måtte gjøre en legitimering med pass på et senere tidspunkt dersom du ønsker å bestille BankID eller BankID på mobil fra Sbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.