Dersom det feiler å aktivere BankID på mobil første gang, vent minst 6 minutter før du starter ny aktivering.
Får du ikke til å bruke BankID på mobil kan du forsøke følgende:
- La mobilen være avslått i minst ett minutt, ta ut og inn SIM-kort, og prøv på nytt.
- Se etter oppdateringer til mobilen. Hvis du finner en tilgjengelig oppdatering, last den ned og slå så telefonen av og på. Prøv å logge inn på nytt.
- Se over innstillinger for skjermsparer og tastelås. Telefonen må være åpen tilgjengelig for dialogen.
- Noen gangher kan W-lan lage problemer for bruk av BankID på mobil. Hvis den er på, prøv å slå den av.
- Slå av 3G/4G og bruk WiFi.
- Hvis du har iPhone kan det hjelpe å skru av iMessage.
- På noen telefoner må du bekrefte at informasjon kan sendes fra telefonen. På telefonene dette gjelder, kan du endre under innstillinger.
- Hvis du har prøvd alt over uten hell, forsøk å sette SIM-kortet inn i en annen mobil og prøv igjen.
Test din BankID på mobil her.