Lukk
<p>For at sbanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår <a title="Bruk av cookies" href="/link/59dde7e3f4684e9a9233dcee6dc34cfd.aspx">bruk av cookies her</a>.</p>
Hjelp
BankID på mobil fungerer ikke. Hva gjør jeg?
Dersom det feiler å aktivere BankID på mobil første gang, vent minst 6 minutter før du starter ny aktivering.
Får du ikke til å bruke BankID på mobil kan du forsøke følgende:
La mobilen være avslått i minst ett minutt, ta ut og inn SIM-kort, og prøv på nytt.
Se etter oppdateringer til mobilen. Hvis du finner en tilgjengelig oppdatering, last den ned og slå så telefonen av og på. Prøv å logge inn på nytt.
Se over innstillinger for skjermsparer og tastelås. Telefonen må være åpen tilgjengelig for dialogen.
Noen gangher kan W-lan lage problemer for bruk av BankID på mobil. Hvis den er på, prøv å slå den av.
Slå av 3G/4G og bruk WiFi.
Hvis du har iPhone kan det hjelpe å skru av iMessage.
På noen telefoner må du bekrefte at informasjon kan sendes fra telefonen. På telefonene dette gjelder, kan du endre under innstillinger.
Hvis du har prøvd alt over uten hell, forsøk å sette SIM-kortet inn i en annen mobil og prøv igjen.