Hopp til innhold

Hjelp

Mobile tjenester

Er det mulig at innlogging med Touch ID ikke fungerer selv om telefonen min har fingeravtrykkleser?

Selv om du har fingeravtrykkleser på mobilen, kan du oppleve at det ikke fungerer. Vi vet at det har vært problemer med:

  • Samsung S5 
  • Samsung S6 Edge plus
  • Samsung Note 4 (SM-N910F)
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg er kunde mellom 15-18 år, må jeg betale for SMS-banken og SMS-varslinger?

Når du er kunde mellom 15-18 år med egen nettbank, er tjenesten SMS-bank og SMS-varslinger gratis. Når du er blitt myndig og 18 år, må du betale for SMS-tjenester. Da belastes kostnadene automatisk fra kontoen din. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor tilbyr dere ikke innlogging med Touch ID for iPad?

Grunnen til at vi ikke tilbyr innlogging med Touch ID for iPad, er at vi har valgt å ha fokus på mobiltelefoner i første omgang. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er fordelene med SMS-banken?

SMS-banken gir deg enkelt tilgang til saldo og overføring når du er på farten og ikke har umiddelbar tilgang til en PC eller en mobil med internettilgang. Det eneste du trenger er mobilen din. 

Med SMS-banken kan du enkelt:

  • Sjekke saldo
  • Se siste transaksjoner
  • Overføre mellom egne kontoer
  • Betale eFaktura
  • Betale til andre 
  • Se forfallsoversikt

Ved å registrere et ekstra mobilnummer i SMS-banken kan du også gi andre personer mulighet til å sjekke disponibelt beløp tilknyttet en eller flere av dine kontoer. For eksempel den kontoen hvor du har et tilleggskort. Det er et lurt tips hvis du har barn med ungdomskort, slik at de har tilgang til å raskt sjekke saldo på kortet.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket nummer skal jeg sende til når jeg bruker SMS-banken?

Nummeret til SMS-banken er 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg om jeg ikke har registrert et primær mobilnummer?

Du må ha minst ett mobilnummer registrert i ditt engasjement for å kunne ta i bruk SMS-banken. For å opprette SMS-bank må du registrere primært mobilnummer under Personopplysninger når du er innlogget i nettbanken. Vær obs på at det kun er mulig å registrere en SMS-bank per mobilnummer.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er SMS-navn på konto i SMS-banken?

I SMS-banken kan du gi korte navn til alle kontoene dine. Det gjør det enkelt for deg å sjekke saldo eller overføre penger med SMS uten at du må huske kontonummeret. 

SMS-navn på konto kan være maksimalt fem bokstaver eller tall, og kan ikke inneholde spesialtegn eller mellomrom. Vi anbefaler at du unngår bruk av æ, ø og å da det kan skape problemer hvis du skal bruke SMS-banken via en utenlandsk mobiloperatør.

Eksempel på SMS-navn på konto:

Lønnskonto - BRUK 
Sparekonto - SPAR
Kredittkort - KKORT

Du kan når som helst senere både endre og registrere nye SMS-navn på konto. Vær obs på at ingen SMS-navn på konto kan være lik navn på SMS-venner du har lagt inn. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kontoer kan jeg bruke i SMS-banken?

Alle kontoer du eier og disponerer, bortsett fra fondskonto og aksjekonto. Når du aktiverer SMS-banken vil du få opp en oversikt over alle kontoene du kan bruke.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mye kan jeg overføre via SMS-vennebetaling?

Du kan sende opptil 10 000 kroner per overføring med SMS-vennebetaling. Over en periode på 30 dager kan du sende maksimalt 50 000 kroner til samme mottaker. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan administrerer jeg SMS-banken min?

Du administrerer SMS-bank innstillingene her.  

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg deaktivere/slette min SMS-bank?

Du deaktiverer eller avslutter SMS-banken her.

Du deaktiverer SMS-banken ved hjelp av swipe-funksjonen øverst på siden. Deaktiverer du SMS-banken, vil all data fortsatt være lagret og du kan når som helst aktivere den igjen. 

Avslutter du SMS-banken, blir all data slettet. Du kan når som helst opprette SMS-bank på nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg endre mobilnummeret som er knyttet til SMS-banken?

Mobilnummeret på SMS-banken vil være det samme som det du har lagt inn som ditt primære mobilnummer i nettbanken. Du kan endre mobilnummeret i Min kontaktinformasjon under Mine innstillinger. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg mine transaksjonsdetaljer for SMS-banken?

Du finner transaksjonsdetaljer for SMS-banken her.

Du kan se transaksjonsdetaljene for bruk av SMS-banken, både din egen bruk og bruk fra mobilnummer du har delt saldo med. Du kan søke periodisk og du får frem detaljene per SMS ved å trykke på forstørrelsesglasset til venstre for transaksjonen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sletter jeg en standardoverføring i SMS-banken?

Du kan slette eller endre standardoverføringer i SMS-banken her. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem blir belastet for bruk av SMS-banken når jeg har satt opp delt saldo?

Kostnadene for bruk av SMS-banken blir belastet kontoen din en gang i måneden. Det gjelder også hvis den du deler saldo med bruker SMS-banken. 

Du kan holde oversikt over påløpte og betalte SMS-kostnader her

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken kommando brukes for å sjekke saldo fra annet mobilnummer?

For å sjekke saldo sendes kommando KR [SMS-navn] til 02265 fra registrert mobilnummer. Eksempel: KR BRUK til 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor langt fram i tid får jeg oversikt over forfallsoversikten via SMS-banken?

Ved å sende bokstaven F til 02265 får du en oversikt over alle betalinger i forfallsoversikten din med forfall de neste 30 dagene. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg endre eller slette SMS-varslingene mine?

Du kan slette eller endre SMS-varslinger her. Alle SMS-varslingene du har aktivert er markert med en grønn hake. Velg varslingstype og gjør de endringene du ønsker, og velg Godkjenn.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken konto blir belastet?

Du velger selv hvilken konto som skal belastes bruk av varslingstjenesten. Du endrer belastningskonto her. Bruk av SMS-banken og SMS-varslinger belastes fra samme konto.

Er du kunde mellom 15-18 år med egen nettbank er tjenesten gratis. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg skal bytte telefon eller nettbrett, hva gjør jeg med appen?

Da må du laste ned appen og gjennomføre aktiveringsprosessen på nytt, på den nye enheten. Tips! Ha telefonen tilgjengelig for å motta aktiveringskoden.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke krav er det for å kunne ta appen i bruk?
  • Du må ha en smarttelefon, enten iPhone eller Android.
  • Tilgang til en eksisterende innloggingsmetode fra Sbanken.
  • Tilgang til nummeret du har registert i nettbanken, slik at du kan motta aktiveringskode.
  • Telefonen/nettbrettet må være tilknyttet internett, enten WiFi eller mobilt nett.
    Merk! Appen er støttet på versjon 13 og nyere på iOS og 6 og nyere på Android. Har du en eldre versjon av appen, vil den slutte å virke i mai 2021.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor får jeg ikke aktiveringskoden når jeg skal aktivere appen?

Mottar du ikke aktiveringskoden på SMS, sjekk at du har trykket på Neste for å få tilsendt aktiveringskoden, og at du har dekning på telefonen din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer jeg appen?
  • Godkjenn avtalevilkår og identifiser deg med en av innloggingsmetodene fra oss.
  • Legg inn aktiveringskoden du mottar på SMS til nummeret du har registrert i nettbanken.
  • Gi navn til enheten din.
  • Lag en app–kode på fire til åtte siffer, og gjenta den.
  • Du får spørsmål om å aktivere push-varsler og Face ID/Touch ID.
  • Aktivering er fullført og du blir sendt videre. Du mottar automatisk varsel på SMS og e-post når aktiveringen er fullført.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster det å bruke appen?

Det koster ikke noe å bruke appen. Tjenestene er gebyrfrie, akkurat som i nettbanken. Det eneste som påløper er den prisen telefonoperatør tar for eventuell databruk.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke SMS-varslinger kan jeg velge?

Du kan aktivere følgende SMS-varsel:

  • Innbetaling på konto: Alle typer innbetalinger over et selvvalgt beløp
  • Innbetaling på konto: Lønn/barnetrygd/pensjon
  • Bli varslet dersom det ikke er dekning på konto til å utføre en betaling eller dersom betaling er stoppet
  • Når disponibelt beløp går under en selvvalgt grense
  • Disponibelt beløp på selvvalgt dag og klokkeslett  

Hvis du ikke har aktivert SMS-varslinger kan du gjøre det her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å motta SMS-varsel?

Det koster 1,- per SMS-varsel du mottar. Du blir belastet en gang i måneden fra kontoen du har valgt som belastningskonto. Er du kunde mellom 15-18 år, er tjenesten gratis å bruke. Du kan holde oversikt over påløpte og betalte SMS-kostnader, samt endre belastningskonto i nettbanken din. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg transaksjonsdetaljene for SMS-varslinger?

Du finner transaksjonsdetaljene for SMS-varslinger i nettbanken din. Her kan du se detaljer for både bruk av SMS-bank og SMS-varslinger. Du kan søke på periode og få detaljer per SMS. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke nummer sendes varslinger fra?

Vi sender SMS-varslingene fra nummer 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er SMS-navn på konto og SMS-venn i SMS-banken?

Når man skal betale eller overføre penger per SMS er det smart å lage korte SMS-navn på kontoene dine som er lett å huske. Du kan for eksempel kalle kontoene dine for BRUK, SPAR osv.

Du kan lagre informasjon på personer du overfører ofte til som SMS-venner i SMS-banken. Når du har gjort det, kan du overføre til dem uten at du trenger å legge inn kontonummer.

For å overføre penger til en du har registrert som SMS-venn, send V [SMS-navn på konto] [SMS-venn] [beløp] til 02265. Eksempel: V SPAR Lisa 300.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det sikkert å logge inn i nettbanken med kun en 4-8-sifret app-kode?

Ja, det er like sikkert som de andre innloggingsmetodene. Det er ikke mulig å logge inn i nettbanken via appen uten å ha tilgang til enheten din (mobil/nettbrett). Uvedkommende må også vite app-koden din. Mister du enheten, kan du selv sperre muligheten for å logge inn via appen under Profilmenyen og Aktive apper.

Du kan også ringe oss på 55 26 00 00. Husk at koden du velger er strengt personlig og ikke skal deles med noen andre, heller ikke nærmeste familie.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har mistet telefonen eller nettbrettet som appen er aktivert på. Hva gjør jeg?

Mister du telefonen eller nettbrettet må du sperre appen for innlogging. Det gjør du selv når du er innlogget i ved å gå inn på Innstillinger via profilmenyen og velge Aktive apperSlett deretter enheten fra listen.

Sørg for å sperre telefonabonnementet. Et godt tips er å srøge for å ha et lokaliseringsprogram som gjør at du kan låse og slette innholdet på telefonen hvis den kommer på avveie.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er innlogging via appen like sikkert som de andre innloggingsalternativene?

Ja, appen er trygg å bruke og like sikker som de andre innloggingsalternativene.

For å aktivere appen må du bekrefte hvem du er ved å bruke en av de godkjente innloggingsløsningene. I tillegg må du også taste inn en 10-sifret aktiveringskode som sendes på SMS. 

Når du har aktivert appen må du oppgi app-koden som bare du kjenner. I tillegg er appen knyttet til enheten du har aktivert den på. Det vil si at dersom noen skal logge inn som deg, må ha de tilgang til enheten du har aktivert appen på, og de må vite app-koden.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skjer dersom jeg oppgir feil app–kode?

App-koden sperres etter fem feilforsøk, og du må aktivere den på nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg velge hvilken som helst app-kode?

App-koden må være mellom 4 og 8 siffer. På grunn av sikkerhet kan den ikke være en repeterende eller direkte stigende/synkende tallrekke, for eksempel 11111, 23456, 87654.

Velg en kode som er enkel å huske, men som ingen klarer å gjette. Koden er personlig og skal ikke deles med noen, selv ikke nærmeste familie. Vi anbefaler at du velger en kode du ikke bruker i andre sammenhenger.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skjer dersom jeg får timeout når jeg er innlogget i appen?

Etter 20 minutters inaktivitet blir du logget ut, og du må logge inn igjen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har glemt app-koden min. Hva gjør jeg?

Hvis du ikke husker app-koden du har laget, må du aktivere appen på nytt.

Vi minner om at du må ha mobiltelefon tilgjengelig for å kunne motta aktiveringskoden på SMS.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg dersom telefonen krasjer under aktivering av appen på Android?

Dersom telefonen krasjer og det stopper opp kan du sjekke om du har siste Android-versjon. Prøv å aktivere appen på nytt etter en eventuell oppdatering.

Dersom det er i orden, og det likevel ikke fungerer, ber vi om at du sender en e-post fra adressen du har registrert i nettbanken til kundeservice@sbanken.no med følgende informasjon:

  • Fullt navn
  • Telefontype: navn samt detaljert hvilken telefon dette er. For eksempel Samsung Galaxy S5 LTE-A SM-G906S
  • Modellnummer, f.eks. GT-I9100
  • Androidversjon, f. eks 4.1.2
  • Hvor langt kommer du, hva feiler og får du feilmelding?

Informasjonen ligger under Innstillinger – Om enheten. Dersom du ikke vet hvilken informasjon du er på jakt etter, kan du også sende et skjermbilde av innstillingssiden du får fram på telefonen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg får ikke aktivert appen på Android

Du finner den siste oppdateringen ved å søke opp Sbanken i Google Play.

Har du en eldre telefon?
Da vil du muligens ikke kunne oppdatere appen til den siste versjonen. Da har du ikke mulighet til å oppdatere til siste versjon av appen. Årsaken er at operativsystemet ditt er for gammelt til å støtte den nye versjonen.

Du må ha operativsystem 6 eller høyere for Android, og app-versjon 5.0.23 eller høyere. 

Om du ikke kan eller vil oppdatere appen, vil du fortsatt kunne bruke banken via nettleseren – også på mobilen din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har gjort alle nødvendige oppdateringer. Likevel fungerer ikke innlogging med FingerID på Androidtelefonen min. Hvorfor det?

Dersom du har gjort alle oppdateringer og telefonen fortsatt ikke fungerer med FingerID, er ikke sikkerheten god nok til at det fungerer på telefonen din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke telefoner kan brukes til innlogging med Touch ID?

Du kan bruke Touch ID på følgende telefoner: 

  • iPhone 5s eller nyere.
  • Android: Samsung S6  (SM-G935F), Samsung S6 Edge (SM-G925F), Samsung S7 (SM-G930F), S7 Edge (SM-G935F), Sony Xperia X, Sony Xperia X5, Sony Xperia X Performance og Nexus 6P   

Merk, listen er ikke komplett men viser enheter som har virket i test.  

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er årsaken til at kunder mellom 15-18 år ikke betaler årsavgift for bankkort, eller SMS-kostnader for SMS-banken og SMS-varslinger?

Årsaken til at kunder mellom 15-18 år med egen nettbank ikke blir belastet for årsavgift for bankkort, ikke blir belastet for SMS-banken og SMS-varsling, er at mindreårige ikke skal pådra seg gjeldsforpliktelser. Vi belaster automatisk fra kundens konto, og hvis det ikke er dekning kan kontoen settes i overtrekk. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er beløpsgrensene for overføring via SMS-banken?

Beløpsgrenser overføring mellom egne konti:

  • Minimumsbeløp per overføring er 10 kroner
  • Maksbeløp per overføring er 999 999 kroner
  • Maksbeløp per 30 dager er inntil disponibelt beløp på konto
  • Dekningskontroll

Beløpsgrenser for SMS-vennebetaling:

  • Minimumsbeløp per overføring er 10 kroner
  • Maksbeløp per overføring er 1000 kroner per rullerende 24 timer
  • Beløpsgrensen gjelder totalt sett per enkel SMS-betaling, og ikke per overføring
  • Dekningskontroll

Beløpsgrenser for SMS-betaling til kontonummer:

  • Minimumsbeløp per overføring er 10 kroner
  • Maksbeløp per overføring er 10 000 kroner
  • Innenfor en periode på 30 dager kan du maks overføre 50 000 kroner per mottaker

Som en ekstra trygghet bestemmer du selv hvilke beløpsgrenser du vil ha per transaksjon og per 30 dager, og de kan avvike fra beløpsgrensene nevnt over. Du kan selvsagt endre beløpsgrensene dine når som helst når du er innlogget i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva må jeg gjøre dersom noen får tilgang til app-koden min?

App-koden er personlig og må ikke deles med noen. Dersom andre kjenner app-koden din og har tilgang til enheten som appen er installert på, må du deaktivere appen for innlogging. Det kan du gjøre selv når du er innlogget, under Innstillinger i profilmenyen. Velg Aktive apper.

Slett også enheten fra listen. Har du ikke tilgang selv kan du ringe oss på telefon 55 26 00 00.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bruke samme app-kode på flere enheter?

Du kan laste ned appen på inntil tre enheter. Du velger selv om app-koden skal være lik eller ulik på disse. Bruker du lik app-kode på flere enheter, må du sperre alle installasjoner av appen dersom den blir misbrukt.

Husk at app-koden er strengt personlig og aldri skal deles med noen, selv ikke nærmeste familie.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg skal bytte telefon eller nettbrett. Hvordan får jeg appen på denne?

Dersom du bytter telefon eller nettbrett, må du laste ned appen og gjennomføre aktiveringsprosessen på nytt på den nye enheten. Husk at du må ha telefonen din tilgjengelig for å motta aktiveringskoden på SMS. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg app-koden min?

Ønsker du å endre app-koden, må du aktivere appen på nytt. Først må du deaktivere den når du er innlogget, under profilmenyen øverst til høyre - Innstillinger og Aktive apper. Neste gang du åpner appen på enheten blir du bedt om å aktivere den på nytt.

Husk at du må ha mobilen din tilgjengelig for å motta aktiveringskoden på SMS.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å motta aktiveringskoden?

Nei, du betaler ikke noe for å motta aktiveringskoden når du aktiverer appen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er SMS-banken tilgjengelig i appen?

Nei, men du kan bruke SMS-banken ved å sende melding til 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er app-kode?

Det er den selvvalgte koden du bruker for å logge inn i nettbanken gjennom appen. App-koden må bestå av 4-8 siffer.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan lukker jeg appen?

Trykk på personmenyen til høyre i appen for å logge ut. For å gå ut av selve appen må du trykke på hjemknappen

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Må jeg oppdatere appen selv?

Ja, hvis du ikke har valgt å ha på automatisk oppdatering.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke meldinger sender jeg for å bruke SMS-banken?

Du kan sende følgende kommandoer i en SMS til 02265:

  • S eller SALDO = Melding med disponibelt beløp på alle innmeldte kontoer
  • S eller SALDO [SMS-navn] = Disponibelt beløp og siste transaksjoner på valgt konto
  • O eller OVERFØR = Standardoverføring 
  • O eller OVERFØR [nytt beløp] = Standardoverføring med nytt beløp
  • O eller OVERFØR [SMS-navn fra] [SMS-navn til] [beløp] = Overføring egne og disponerte kontoer
  • V eller VENN [SMS-navn fra] [SMS-venn] [beløp] = SMS-vennebetaling
  • V eller VENN [SMS-venn] [beløp] = SMS-vennebetaling. Standard regningskonto belastes
  • V eller VENN [SMS-navn fra] [kontonummer til] [beløp] = SMS-vennebetaling
  • V eller VENN [kontonummer til] [beløp] = SMS-vennebetaling. Standard regningskonto belastes
  • E eller EFAKTURA = oversikt over ubehandlede eFaktura
  • E eller EFAKTURA [fakturanr] = sette en eFaktura til betaling fra standardkonto (SMSen man mottar når man sender [E] til SMS-banken inneholder en nummerert oversikt over alle ubehandlede eFaktura, og det er det nummeret du bruker for å velge hvilken eFaktura som skal betales)
  • E eller EFAKTURA [fakturanr] [SMS-navn] = sette eFaktura til betaling fra ønsket konto
  • F eller FORFALL = oversikt over betalinger i forfallsoversikten for alle kontoer. 30 dager frem i tid, samt betalinger som er stoppet
  • F eller FORFALL [SMS-navn] = oversikt over betalinger i forfallsregisteret på valgt konto. Du får se betalinger som ligger til forfall 30 dager frem i tid, også betalinger som er stoppet.
  • K eller KONTAKT = Kontaktinfo til Sbanken
  • H eller HJELP = melding med mer utfyllende hjelp hver enkelt kommando

Fra mobilnummer du har satt opp delt saldo med følgende kommandoer brukes:
KR [SMS-navn] = Disponibelt beløp og siste transaksjoner på valgt konto

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er SMS-venn?

Du kan legge inn personer du overfører ofte til som SMS-venner. Da kan du overføre penger til dem raskt og enkelt uten at du trenger å legge inn kontonummer hver gang. Det spiller ingen rolle hvilken bank de har.

Navnet du lagrer på hver SMS-venn blir kodeordet du bruker når du skal overføre penger. Navn på SMS-venn kan maks være 10 bokstaver eller tall, og ikke inneholde mellomrom eller spesialtegn. 

For å overføre til SMS-venn: Send V <SMS-navn> <SMS-venn> <beløp> til nummer 02265

Eksempel: V BRUK OLA 500 til 02265

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg opprette en standardoverføring i SMS-banken?

Du kan opprette en standardoverføring som lar deg overføre et satt beløp mellom to kontoer. Du kan sette opp en standardoverføring i SMS-banken.  

Du sender Overfør eller bokstaven O til 02265 for å få utført overføringen. Hvis du ønsker et annet beløp enn det som er lagt inn som standard, sender du O [beløp] til 02265.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster SMS-banken?

Det koster 1 krone for hver melding du mottar. Prisen på meldinger du sender til SMS-banken kommer an på SMS-prisen hos mobiloperatøren du bruker. 

Du betaler for kommandoene S, O, E, F, V og KR. Kommandoene Hjelp og Kontakt er gratis.

Kostnadene for bruk av SMS-banken blir belastet kontoen din en gang i måneden. Det gjelder også hvis noen du har delt saldo med har brukt SMS-banken. 

For kunder mellom 15-18 år med egen nettbank er det gratis å bruke SMS-banken. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lang tid tar det å utføre en SMS-vennebetaling?

Kontoen belastes med en gang. Er mottaker også kunde i Sbanken er pengene på konto umiddelbart. Er mottaker kunde i en annen bank, og betalingen skjer før klokken 13:30 - er pengene på konto samme dag. Hvis det er helg eller andre helligdager kommer pengene inn neste virkedag.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har mistet mobilen. Må jeg sperre SMS-banken?

Hvis mobilen din har kommet på avveie, må du kontakte mobiloperatøren for å sperre SIM-kortet. Da kan ikke SMS-banken brukes lenger.

Du deaktiverer SMS-banken her selv.

Vi kan også sperre tjenesten umiddelbart hvis du kontakter oss på telefon 55 26 00 00.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva om jeg får melding om at mitt primærnummer allerede er i bruk?

Din SMS-bank knyttes til ditt primærnummer. Flere brukere av samme primær mobilnummer kan ikke aktivere SMS-bank på samme mobilnummer.

Du kan endre ditt primær mobilnummer her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken konto kan jeg knytte SMS-banken min til?

SMS-banken må være tilknyttet en av brukskontoene dine. Du velger konto når du oppretter SMS-banken. Du kan når som helst endre konto herKostnader knyttet til mobile tjenester vil bli belastet valgt konto.

 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bruke SMS-banken fra utlandet?

SMS-banken fungerer også i utlandet, men kun på telefoner med norsk mobilabonnement.

Du trenger ikke å bruke landskoden +47, men sender til 02265 på vanlig måte.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppretter jeg SMS-bank?

Du kan opprette SMS-bank herFølg anvisningene på skjermen, og SMS-banken er straks klar til bruk.

Merk at du må ha minst ett mobilnummer registrert for å kunne ta i bruk SMS-banken.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor må jeg godta enhets-ID og anropsinformasjon i app for Android?

Vi trenger tilgang til enhets-ID for å knytte sammen appen og telefonen. Det er et sikkerhetstiltak for å hindre at appen blir kopiert fra en telefon til en annen. Android gir oss derimot ikke mulighet til å bare gi tilgang til enhets-ID, men pakker denne rettigheten sammen med rettigheten til anropsdata som gjør at banken også får tilgang til å hente den ut.

Vi presiserer at det kun er nødvendig for oss å hente ut og behandle opplysninger om enhets-ID og at vi aldri aldri henter ut anropsdataene dine.

I personvernerklæringen finner mer om behandlingen vår av personopplysninger.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan restarter jeg eller tømmer minne på appen?

iOS: Dobbeltklikk på hjemknappen og dra(«swipe») appen oppover.

Android: Her varierer det, men forsøk å holde inne hjemknapp eller trykk to ganger raskt etter hverandre på hjemknapp, og dra(«swipe») vekk applikasjoner du ønsker å slette minnet på.

Alternativt finnes det ulike apper som gjør det for deg, som for eksempel Taskkiller eller Cleanmaster.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg logge inn i appen fra en annen persons telefon eller nettbrett?

Appen er personlig og det er kun personen som aktiverer appen på enheten som kan logge inn via den. Altså bare en app-bruker per enhet.

Du kan derimot logge inn i nettbanken i vanlig nettleser på enheten, med annen innloggingsmetode.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Når på døgnet kan jeg motta SMS-varsling?

SMS-varsel sendes ut hele døgnet. Du velger selv klokkeslett for når du ønsker å motta SMS-varsling her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bruke appen i utlandet?

Dersom du er i utlandet så kan du bruke appen som normalt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har aktivert SMS-varsel for innskudd. Mottar jeg varsel for alle typer innskudd?

Hvis du har aktivert varsel for innskudd på konto så blir du varslet for alle innskudd på den aktuelle kontoen som er over beløpsgrensen du har satt. Det eneste vi ikke varsler er direkte overføringer du gjør mellom dine egne brukskontoer/høyrentekonto. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ha flere mobilnummer i SMS-banken?

SMS-banken knyttes til ditt mobilnummer. Du kan endre ditt mobilnummer under Innstillinger og Min kontaktinformasjon i profilmenyen.

Tips! Du kan registrere mobilnummeret til en person i tillegg til deg som kontoeier. Fra nummeret du har registrert er det mulig å sjekke disponibelt beløp og siste transaksjoner.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor kan ikke personer jeg deler saldo med overføre penger?

Fordi det er du som eier kontoen, kan vi ikke la andre overføre penger fra kontoen. Fra mobilnummer du legger inn for å dele saldo, er det kun mulig å sjekke disponibelt beløp på kontoen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Får jeg SMS-varselet med en gang?

Varsel sendes ut hele døgnet. Du velger selv klokkeslett for når du ønsker å motta SMS-varsling her.
Innenfor det tidsrommet du har valgt, vil du motta SMS-varsel med en gang du har fått inn penger på konto, en regning er stoppet på grunn av manglende dekning og lignende.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg hente opp forfallsoversikten i SMS-banken?

Ved å sende bokstaven F til 02265 får du en oversikt over alle betalinger som har forfall de neste 30 dagene. Du får oversikt over alle kontoer. Du vil også få opp forfalte betalinger som ikke er betalt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mange kan jeg dele saldo med i SMS-banken?

Du kan registrere ett mobilnummer til hver av kontoene dine. Det er kun mulig for andre å sjekke saldo på kontoen hvis du har lagt inn mobilnummeret deres i SMS-banken

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket mobilnummer kan jeg motta varslinger på?

Varsel sendes til primærnummeret som er registrert i ditt engasjement. Du kan endre primærnummer ved å logge deg inn i nettbanken og velge Personopplysninger. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg mobilnummeret?

SMS-varslinger knyttes opp mot det mobilnummer som er registrert som primærnummer i ditt kundeengasjement. Du kan endre mobilnummer her. Du kan også endre mobilnummer under Personopplysninger. Registrer nytt nummer og trykk på OK.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er delt saldo?

Du kan gi en annen person tilgang til å sjekke disponibelt beløp og siste fem transaksjoner på en av dine kontoer ved hjelp av SMS-banken. Du kan registrere mobilnummeret til en person per konto. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg motta varsel via e-post?

Vi tilbyr ikke varsel via e-post. SMS-varslinger sendes kun per SMS. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har fått varsel om manglende dekning, men jeg har jo dekning?

Første forfallskjøring er kl 00:20. Hvis du har en regning til forfall og ikke har dekning på dette tidspunktet så genererer det et varsel om manglende dekning. SMS-varsel sendes hele døgnet, men kun i det tidsrommet du har valgt å motta SMS-varsling. Hvis du ikke har valgt et eget tidsrom så sendes SMS-varsel ut daglig mellom kl 09:00 - 22:00.

Hvis du har dekning når du mottar varselet så innebærer det at du har fått innbetalinger/overføringer til den aktuelle kontoen mellom 00:20 og tidspunktet du har valgt for mottak av SMS-varsling. Regningen vil bli belastet ved neste forfallskjøring (så sant du fortsatt har dekning på dette tidspunktet).

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke type innbetalinger vil jeg få SMS-varsling på?

Når du har valgt å blir varslet for innskudd på konto, så blir du varslet for alle typer innbetalinger på den aktuelle konto som er over beløpsgrensen du har valgt. Vi varsler ikke når du overfører mellom dine egne kontoer (også sparekonto). 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke mobilnummer kan jeg få SMS-varslinger på?

Varsel sendes til primærnummeret som du har registrert i nettbanken din. Du kan når som helst endre primærnummer. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg mine SMS-varslinger?

Du endrer eller sletter dine valgte SMS-varslinger i nettbanken din. Husk å velge Godkjenn når du er ferdig. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kontoer kan jeg velge SMS-varslinger på?

Du kan motta SMS-varslinger for alle dine brukskontoer og sparekontoer. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktivere SMS-varslinger?

Du aktiverer og velger selv hvilke SMS-varslinger du ønsker i nettbanken din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er SMS-vennebetaling?

SMS-vennebetaling er en tjeneste i SMS-banken som gjør at du kan sette over penger til vennene dine med en SMS.

Skal du bruke SMS-vennebetaling må du først aktivere SMS-banken i nettbanken. Når dette er gjort finner du innstillingene for SMS-vennebetaling under SMS-bank. Der kan du opprette korte SMS-navn på kontoene dine slik at du slipper å huske mange forskjellige kontonummer. Du kan også legge inn personer du overfører til som SMS-venn, sånn at slipper å bruke kontonummer hver gang. Det gjør det enklere og raskere å overføre penger til vennene dine.

For å overføre penger til en du har registrert som SMS-venn, send V [SMS-navn på konto] [SMS-venn] [beløp] til 02265. Eksempel: V SPAR Lisa 300.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bare bruke SMS-banken til å betale penger til andre Sbanken-kunder?

Nei. Du kan også betale til kontoer utenfor Sbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Innlogging med Touch ID har blitt deaktivert. Hvorfor?

Dersom du har aktivert Touch ID på telefonen og for bruk i Sbanken, men har valgt å legge til eller fjerne en finger på telefonen, blir innloggingsmetoden deaktivert. 

Du kan aktivere innlogging med Touch ID på nytt ved å velge Informasjonssymbolet oppe i høyre hjørne i Sbanken-appen og deretter Innstillinger for Touch ID, dra knappen mot venstre og godkjenn med app-koden din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer jeg innlogging med Touch ID?

For å ta i bruk innlogging med Touch ID, må du ha installert appen og aktivert den. Dersom du allerede har appen installert, må du oppgradere til minimum versjon 3.3 av appen. 

Du aktiverer innlogging med Touch ID ved å åpne appen og trykke på ikonet for Touch ID. Følg anvisningene. 

For å få tilgang til å aktivere innlogging med Touch ID, må du ha en nyere versjon av Android eller iPhone.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er 3D Touch og hvordan bruker jeg det?

3D Touch er teknologi fra Apple som finnes på iPhone 6S eller nyere. Med 3D Touch merker skjermen hvor hardt du trykker på app-ikonet. Det dukker opp en slags hurtigmeny dersom du trykker litt hardt på Sbanken-appen. Her finner du snarveier til Overføre og Betale. For å komme til Overføre og Betale, må du logge inn. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer og administrerer jeg Touch ID på iPhone?

Du må aktivere Touch ID på iPhonen din før du kan aktivere innlogging med fingeravtrykk i Sbanken-appen. Du aktiverer Touch ID ved å velge Innstillinger på iPhonen din og deretter Touch ID og kode. Følg veiviseren for å legge til fingeravtrykk for en eller flere fingre. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva kan innlogging med Touch ID brukes til?

Innlogging med Touch ID kan brukes til å logge inn i appen. Tjenesten er tilgjengelig for alle som har nyere versjon av Android eller iPhone eller iPad. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem kan logge inn med Touch ID?

Har enheten din iOS11 eller nyere, eller Android 4.4 eller nyere, og i tillegg har mulighet for innlogging med fingeravtrykk? Ja, da er det bare til å logge inn med Touch ID.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg klarer ikke å opprette innlogging med Touch ID i appen på iPhonen min?

 Vi anbefaler at du oppdaterer og installerer den nyeste iOS-versjonen. Appen vår skal støtte iOS11 og nyere.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.