- Jeg er kunde under 18 år, hvorfor kan jeg ikke søke om kredittkort?
-
Du må være myndig for å kunne søke om kredittkort. En mindreårig kan ikke pådra seg gjeldsforpliktelser. Som bank har vi også en generell aktsomhetsplikt i forhold til kunder som ikke er myndige. På 18-årsdagen din vil du få tilgang til alle produkter og tjenester i nettbanken, også mulighet til å søke om kredittkort.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvor finner jeg det skyldige beløpet på kredittkortfakturaen min?
-
Kredittkortfakturaen sendes som e-faktura om du har aktivert det, om ikke blir det sendt som faktura i posten.
Det skyldige beløpet for en periode finner du spesifisert i fakturaen. Du kan velge å betale minstebeløp, som du finner på fakturaen, eller et høyere beløp.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan avslutter jeg kredittkortkontoen min?
-
Hvis du har brukt av kreditten, må du dekke utestående beløp inklusive påløpte renter før kredittkortkontoen kan avsluttes. Dette gjøres enklest ved å betale hele utestående beløp når du mottar faktura.
Kortet slettes via Mitt Mastercard og velg slett kort. Kortet blir slettet etter neste fakturaforfall.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg når kortet mitt er slukt i en minibank eller inndratt av et brukersted?
-
Du sperrer kortet. Det gjør du selv i nettbanken. Velg Konto og Kort i menyen og finn kortet du skal sperre under Mine kort. Velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på telefon + 47 55 26 00 00. Sperretjenesten er alltid åpen.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Vil kortet mitt bli automatisk fornyet?
-
Kortet ditt blir automatisk fornyet måneden før det nåværende kortet ditt går ut på dato. Kortet er gyldig til og med siste dag i utløpsmåneden som er preget på kortet ditt. For eksempel 05/20 vil være gyldig til og med 31.05.2020.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan sletter jeg kredittkortet mitt?
-
Du sletter kredittkortet ditt under Mine kort i nettbanken. Det er ikke mulig å slette et kredittkort som er sperret.
Ring oss umiddelbart på +47 55 26 00 00 hvis kortet ditt er mistet eller stjålet. Sperretjenesten er alltid åpen.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg dersom kortet mitt har blitt misbrukt etter at jeg har sperret det?
-
Ta kontakt med oss snarest på 55 26 00 00 eller via chat hvis du oppdager misbruk på kontoen din.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan sperrer jeg kortet mitt?
-
Du kan selv sperre kortet ditt i nettbanken under Konto og Kort i menyen. Velg Mine kort, finn kortet du ønsker å sperre og velg Sperre kort.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Tilbyr dere kort med bilde?
-
Vi tilbyr kun kort uten bilde. Å tilby kort med bilde vil være svært ressurskrevende for oss, og for å opprettholde gebyrfriheten har vi derfor valgt å ikke tilby kort med bilde.
Kortene våre tilfredsstiller alle krav til sikkerhet, og dekker alle behov knyttet til banktjenesten vår.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Når gjelder reiseforsikringen tilknyttet kredittkortet?
-
For at forsikringen skal være gyldig må minst 50 % av reisens totale transportkostnader være betalt med kredittkortet, før skaden inntreffer. Ved bruk av egen bil må også minst 50 % av reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting) være betalt med kortet.
Mer om reiseforsikringen her.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan får jeg reiseforsikring på kredittkortet?
-
Har du kredittkort har du automatisk reiseforsikring på kortet. Du trenger ikke melde fra til oss at du ønsker reiseforsikring.
Vi anbefaler at du setter deg godt inn i forsikringsvilkårene, slik at du vet hvilke vilkår du må oppfylle for at reiseforsikringen skal være gyldig.
Er du kunde mellom 15-18 år, kan du dessverre ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvilke kort er reiseforsikringen tilknyttet?
-
Reiseforsikringen gjelder kun for kredittkort.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Er du kunde mellom 15-18 år, kan du dessverre ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvilket selskap leverer Sbankens reiseforsikring?
-
Reiseforsikringen som er tilknyttet Sbankens kredittkort leveres av Tryg forsikring
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan får jeg forsikringsbevis?
-
Du kan hente midlertidig forsikringskort for reiseforsikringen her.
Hvis du har behov for bekreftelse for reiseforsikring kan du ringe oss på telefon 55 26 00 00, eller ta kontakt med oss på chat når du er innlogget i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvor endrer jeg regionsperre på kortene mine?
-
Du kan endre regionsperre på kortet ditt i nettbanken.
Du haker av for de regionene du ønsker at kortet skal være gyldig i. Du velger en dato for hvor lenge du ønsker at regionen skal være åpen. Du kan velge minimum en dag, og så lenge du vil. Du kan ikke sette regionsperre i Norge.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Fungerer regionsperre også for netthandel?
-
Regionsperre gjelder ikke ved netthandel. Kun ved fysisk bruk i terminal. Du kan sperre for netthandel når du er innlogget i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Gebyr ved bruk av kredittkort i Danmark
-
Ved bruk av kredittkort i Danmark kan det påløpe et gebyr som brukerstedet legger inn i summen på det du skal betale. Det gjelder uansett hvilken bank du har kort tilknyttet. Bakgrunnen for det er at Danmark er det eneste landet som har en såkalt «splittmodel», som tillater gebyr for kredittkort, men ikke for bankkort.
Det er opp til butikken selv om de legger til gebyr på kredittkort, eller om det skal være gratis for kortholder. Gebyret skal ikke overstige utgiften som butikken har til kortutstederen.
Gebyret for internasjonale kredittkort i Danmark, inkludert norske kredittkort, ligger på 2,5 til 3 %. Vi har dessverre ikke mulighet for å se hvor mye gebyr som er lagt til summen på varen du har kjøpt, da de legger gebyret på summen når du betaler. Det skal fremkomme på kvitteringen du mottar fra brukerstedet.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Er det sikkert å bruke kortet til å betale på nettet?
-
Internasjonale kort, som Visa, er den enkleste, tryggeste og mest effektiv betalingsmåten på internett. Tar du noen forholdsregler og utviser nettvett, er det trygt å handle på nettet.
- Legg bare igjen kortnummer på nettbutikkens sikre betalingsside. Som regel starter adressen til slike sider med https i stedet for http.
- Oppbevar kortet ditt som et verdipapir.
- Ta gjerne vare på informasjonen om handelen for kontroll mot kontoutskrift.
- Les avtaler og vilkår som gjelder for nettbutikken, og sjekk at totalbeløpet inkluderer alle kostnader, som for eksempel frakt.
- Ta kontakt med oss med en gang hvis du oppdager transaksjoner som du ikke kjenner til på kontoen din.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva er beløpsgrensen for bruk av kredittkortet mitt?
-
Ved varekjøp kan du handle for disponibelt beløp på kredittkortkontoen.
For kontantuttak:
Per uke 9.900 NOK
Uttaksgrensen i minibanker varierer og kan påvirke størrelsen på beløpet du får ta ut per uttak. Løsningen er å utføre flere kontantuttak. Uttaksgrensen kan ikke endres.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg annullere en kredittkortsøknad som jeg nettopp har gjennomført?
-
Kortet må aktiveres før det slettes. Ha kortet foran deg og følg veiledningen på skjermen. Deretter sletter du kortet. Makuler kortet ved å klippe det i biter.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva koster det å bruke kredittkortet?
-
Kredittkortet har ingen årsavgift og er helt gebyrfritt i bruk, både i Norge og utlandet
Ved overføring fra kredittkortkonto, betales rente for uttaksbeløpet fra uttaksdato. I utlandet kommer det et valutapåslag.
Du kan se prislisten vår for kort her.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Når må jeg begynne å betale renter for kortbruken?
-
I disse tilfellene må du betale debetrenter for kredittkortbruk:
- Når du ikke betaler skyldig beløp på forfallsdato for kredittkortfakturaen
- Når du overfører penger fra kredittkortkontoen til andre kontoer
- Når du benytter kredittkortet til å betale hos Posten og Post i butikk
- Varekjøp har en rentefri periode på opptil 45 dager.
Betaler du inn skyldig beløp til kredittkortkontoen ved forfallsdato den 20. og kun har utført varekjøp, må du ikke betale renter. Dersom du ikke betaler hele det skyldige beløpet til forfall, blir det beregnet renter fra den 21. for beløpet du har utestående hos oss.
Dersom du overfører penger til andre kontoer blir det beregnet debetrenter fra samme dag. Det samme gjelder betalinger hos Posten og Post i butikk, som Posten anser som et kontantuttak. Med andre ord er det ingen rentefri periode for andre transaksjoner enn varekjøp.
Du kan også bli belastet for en dags rente i tilfeller hvor du betaler tilbake et opptrukket beløp innenfor samme dag. Årsaken til det er at vi ikke kan garantere for hvilken rekkefølge transaksjoner blir bokført på samme dag.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg bestille kredittkort til en annen person?
-
Du kan søke om ett kredittkort til ektefelle/samboer eller familiemedlemmer over 18 år. Samboer/ektefelle eller familiemedlemmet over 18 år må være legitimert hos oss med BankID eller ha legitimert seg på posten for uthenting av postforsendelsen. Tilleggskortet bestilles via et eget bestillingsskjema som hovedkortholder og tilleggskortholder må signere på.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Må jeg skrive inn en dato i regionsperrekalenderen?
-
Du må skrive inn eller velge en dato fra kalenderen for regionsperre. Du velger fritt en dato for når regionsperren automatisk settes tilbake. Du endrer regionsperren i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvilken kurs benyttes på transaksjoner som må omregnes til norske kroner?
-
I de fleste tilfeller benyttes kursen som settes når reservasjonen blir gjort. Det finnes noen unntak som bestilling av flybilletter, hotell og leiebil.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan fungerer tilbakebetaling på kredittkort?
-
Du betaler for kredittkortet ditt med e-faktura, eller papirfaktura.
Du kan enkelt endre hvor mye du betaler av skyldig beløp ved å endre beløp på fakturaen din. Du må minimum betale minstebeløpet. Hvis du ikke endrer det, trekker vi hele beløpet du skylder.
Hvis du ønsker å gjøre endringer på en faktura som allerede er produsert, kan du endre hvor mye du betaler av skyldig beløp ved å endre beløp på kredittkortfakturaen. Både beløp du skylder og minstebeløp står i fakturaen.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg få varsel når jeg mottar kredittkortfaktura?
-
Fakturaen blir automatisk trukket fra kontoen du har valgt som belastningskonto den 20. i hver måned. Du kan bli varslet på e-post når du mottar kredittkortfaktura i nettbanken din. Vi sender en e-post til e-postadressen du står registrert med i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan åpner jeg et sperret kort?
-
Dersom du selv har sperret kortet ditt i nettbanken, kan du oppheve sperren. Det må du kun gjøre dersom du har kontroll på hvor kortet har vært, og du vet at ingen har hatt mulighet til å kopiere det. Hvis kortet har vært på et sted hvor andre kan ha hatt tilgang til det, må du ikke åpne kortet. Dersom du har ringt inn til oss og vi har sperret kortet ditt vil det ikke være mulig å oppheve sperren.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva skal jeg passe på når jeg er ute og reiser?
-
Pinkode
- Ikke skriv ned PIN-koden, lær den utenat.
- Ikke legg PIN-koden inn på mobiltelefonen, den kan enkelt hentes i nettbanken. Om du laster ned appen kan du enkelt logge inn i nettbanken for å finne den på telefonen.
Minibank og varekjøp
- Ikke la fremmede hjelpe deg med uttak.
- Skjul inntasting av PIN-kode.
- Sperr kortet hvis det blir slukt.
- Velg alltid lokal valuta, ikke NOK.
Tyveri og svindel
- Oppbevar aldri kortet på en måte som gir lommetyver fri adgang.
- Legg aldri fra deg kortet slik at fremmede kan få tak i det.
- Ikke legg fra deg kortet i baren.
- Kontroller alle Visa-regninger i forhold til sum og valuta før du signerer.
- Reis alltid med ett ekstra kort, og oppbevar kortene fra hverandre.
Sperring av kort
Ha alltid et nummer til sperretjeneste tilgjengelig, i tilfelle uhellet oppstår og du må sperre kortet ditt. Ring oss på 55 26 00 00. Sperretjenesten er alltid åpen.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg når kredittkortet mitt er helt eller delvis ødelagt?
-
Hvis kortet ditt er ødelagt eller skadet, kan du rebestille det ved å velge Erstatt kort under Mine kort.
Kortet får samme PIN-kode som det gamle hvis du ikke endrer den. Du får spørsmål om du vil endre PIN-koden når du går gjennom bestillingen. Husk at du alltid kan se PIN-koden din ved å velge Vis PIN.
Det nye kortet kommer i posten innen en ukes tid. Du kan ta det i bruk så snart du mottar det. Det gamle kortet slutter å fungere innen 30 dager.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg dersom jeg får bruk for reiseforsikringen?
-
Dersom du får bruk for reiseforsikringen må du alltid kontakte Tryg forsikring som er leverandør av forsikringen.
Ha nødvendige opplysninger som navn, kortummer og annen relevant informasjon klar når du ringer.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Vi kan ikke behandle skademeldingen eller uttale oss om saksgangen.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvem er dekket av reiseforsikringen i Sbankens kredittkort?
-
Reiseforsikringen i Sbankens kredittkort kan gjelde for både husstanden eller for medreisende.
Du finner informasjon om hvem forsikringen gjelder for i forsikringsvilkårene.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Har dere reiseforsikring?
-
Alle våre kredittkort har reiseforsikring. Forsikringen koster ikke noe ekstra og du trenger heller ikke å melde fra om at du ønsker forsikringen.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Er du kunde mellom 15-18 år, kan du ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva omfatter reiseforsikringen?
-
Reiseforsikringen tilknyttet kredittkortet omfatter:
- Avbestilling
- Forsinkelse
- Reiseansvar
- Reisesyke og hjemtransport
- Reiseulykke
- Reisegods
Vi anbefaler at du setter deg godt inn i forsikringsvilkårene.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen kan du ringe Tryg Forsikring på +47 55 17 29 18, eller send e-post til kort@tryg.no.
Dersom du har akutt behov for hjelp utenom Trygs åpningstid kan du ringe Tryg Alarm på +47 24 24 04 47
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvorfor får jeg avslag på kredittkortsøknaden min?
-
Vi kan dessverre ikke oppgi konkrete krav for å få innvilget søknad om kredittkort. Søknaden din blir behandlet basert på informasjon vi har om deg i våre kunderegistre, opplysninger fra offentlige registre og det du oppgir i søknaden.
Betingelsene våre for å innvilge kreditt vurderes og tilpasses hele tiden. Hvis søknaden din har blitt avslått, kan du gjerne prøve å legge inn en ny søknad på et senere tidspunkt.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg overføre fra kredittkortkontoen min til brukskonto?
-
Du kan overføre disponibelt beløp fra kredittkortkonto til en brukskonto. Overføringen er renteberegnende fra og med den dagen overføringen finner sted, og følger vanlig betalingsoppgjør. Det betyr at overføringen ikke bokføres din brukskonto før etter 1-2 virkedager.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Er det forsikring tilknyttet kredittkortet?
-
Alle som har kredittkort hos oss har også reiseforsikring i kortet. Forsikringen koster ikke noe ekstra og du trenger heller ikke å melde fra om at du ønsker forsikringen.
Du finner mer informasjon om reiseforsikring i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg endre beløpet på fakturaen for kredittkort?
-
Du kan enkelt endre hvor mye du betaler av skyldig beløp ved å endre beløp på kredittkortfakturaen din. Du må minimum betale minstebeløpet. Hvis du ikke endrer det, trekker vi hele beløpet du skylder. Du kan ikke endre til å fast innbetale minimumsbeløp.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Kan jeg betale til kredittkortkonto fra en annen bank?
-
Du kan betale til kredittkortkontoen din fra en annen bank. Du finner kontonummeret ditt i totaloversikten og under kontoinformasjon.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan kan jeg endre kredittrammen på kredittkortet mitt?
-
Det gjør du ved å klikke på Endre kredittramme under Mitt Mastercard.
Ønsker du å øke kredittrammen din må du søke om et større beløp enn det som er innvilget i dag. Vær oppmerksom på at søknaden genererer en helt ny søknadsprosess som behandles uavhengig av hva du har fått innvilget tidligere.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva menes med reservert beløp?
-
I det du handler med kortet ditt undersøkes det om det er dekning på konto, og beløpet du handler for reserveres. Ditt disponible beløp blir nedjustert, mens saldo forblir uendret. Når transaksjonen belastes kontoen din blir saldo redusert og reservasjonene slettes. Etter bokføring vil detaljer om brukerstedet vises.
Visa-transaksjoner belastes alltid konto med dagens valutakurs satt av Visa. Beløpet som ble reservert da du brukte kortet kan derfor avvike fra det beløpet som blir bokført.
Hensikten med reservasjonen er å sikre at det er dekning på konto når bokføring finner sted.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvorfor vises ikke brukerstedets navn i kontoutskriften?
-
Enkelte varekjøp inneholder ingen informasjon i tekstfeltet. De kan være ført ved hjelp av reserveløsning. Når brukerstedet ikke oppnår kontakt med bankens datasentral på betalingstidspunktet, får ikke brukerstedet bekreftet at betalingen er godkjent. I stedet for å avvise betaler så vil slike transaksjoner bli ført manuelt av brukerstedets bankforbindelse, gjerne en stund etter at handelen har funnet sted.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Jeg har endret navn og ønsker at nytt navn skal prege mitt kort, hva må jeg gjøre?
-
Hvis du allerede har et kort, og ønsker å endre pregenavn, kan du erstatte kortet ditt i nettbanken. I kortveiviseren vil du få mulighet til å oppdatere navnet ditt mot Folkeregisteret.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg når bankkortet eller kredittkortet mitt er mistet eller stjålet?
-
Sperr bankkortet eller kredittkortet umiddelbart. Det gjør du selv i nettbanken. Velg Konto og Kort i menyen og finn kortet du skal sperre under Mine kort. Velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på telefon 55 26 00 00.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt?
-
Du kan hente PIN-koden til kortet ditt i nettbanken eller i appen.
Ha kortet foran deg og følg anvisningene. PIN-koden blir vist på skjermen. PIN-koden kan maksimalt hentes to ganger for hver innlogging.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvor finner jeg PIN-koden til kortet mitt?
-
Du kan hente PIN-koden til kortet ditt under Mine Kort.
Ha kortet ditt foran deg og følg veiledningen på skjermen. PIN-koden blir ikke sendt i posten.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan aktiverer jeg kortet mitt?
-
Når du får kortet kan du aktivere det under Mine kort, eller ved å bruke chip og PIN-kode første gangen du betaler med det. Hvis du ikke husker PIN-koden, kan du se den under Mine kort ved å velge Vis PIN.
Første gang du bruker kortet må du sette det inn i kortterminalen og taste PIN-koden din. Neste gang kan du betale kontaktløst.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Jeg har tilleggskort på en annen persons konto, kan jeg se kortet i nettbanken min?
-
Du kan se tilleggskortet ditt under Mine kort. Her kan du også se hvilket kontonummer kortet ditt er knyttet til, hvem som eier kontoen og om kortet er sperret for netthandel.
Kontoeier kan aktivere kortet under Mine kort før du tar det i bruk. Kortet kan også aktiveres ved at du bruker chip og PIN-kode første gangen du skal betale med det.
Hvis du har et kredittkort som tilleggskort, kan du ikke se hvor mye kreditt som er innvilget, saldo eller disponibelt beløp.
Du kan slette tilleggskortet i nettbanken eller i appen hvis du ikke vil ha det lenger.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan ser jeg om kortet er åpnet/sperret for netthandel?
-
I nettbanken kan du velge innstillinger for netthandel. Er det haket av for kortet, betyr det at kortet er åpnet opp for netthandel. Ingen avhaking betyr at kortet er sperret for netthandel.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.
- Hvordan får jeg bekreftelse for reiseforsikring?
-
Hvis du har behov for bekreftelse på reiseforsikring , så kan du ta kontakt med vårt kundesenter ved å ringe oss på telefon 55 26 00 00 eller chat når du er innlogget i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen din!
Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.