SøkLast ned appen

Kompensasjon for tapt avkastning ved flytting av aksjesparekonto

Det er mange som har bedt om flytt av aksjesparekonto ut av Sbanken. Vi har satt alle kluter til, men dessverre har ikke alle sakene blitt ferdige innen fristen på 10 virkedager.

Vi skal gå gjennom alle saker hvor vi mistenker at det kan være rett på erstatning. Vi kommer til å tilby kompensasjon for tapt avkastning hvis fondene dine har vært solgt og du har vært ute av markedet lenger enn 10 virkedager på grunn av forsinkelser hos oss.

Det viktigste først: må du gjøre noe?

Nei, du trenger ikke å gjøre noe. Vi skal gå gjennom alle saker hvor vi mistenker at det kan være rett på erstatning på grunn av forsinkelser hos oss. Siden vi må se på hver sak manuelt, kan det ta tid å gå gjennom alle sakene.

Hvis vi ser at du har rett på erstatning, tar vi kontakt med deg innen september.

Status på flytting av fond akkurat nå

Vi er straks ferdig med alle flyttesaker som ble sendt inn i januar og februar. Per 20. mai, gjenstår det under 50 saker. Dette er saker der vi må få tilbakemelding fra andre fondsforvaltere før vi kan gjennomføre flyttingen.

For flyttesaker sendt inn i mars, forventer vi å være ferdig ved utgangen av mai. Noen forsinkelser kan det likevel bli hvis vi ikke får svar fra andre fondsforvaltere.

Flyttesaker sendt inn i april og senere forventer vi å være ferdig med i løpet av årets tredje kvartal. Hvis du venter på flytting, får du beskjed når flyttingen begynner. I mellomtiden kan du handle fond og aksjer på aksjesparekontoen som normalt.

Klage til Finansklagenemda

Hvis du ikke hører noe fra oss og mistenker at du har krav på erstatning,kan du sende en klage på dnb.no.

Hvis du ikke er enig med oss når vi har behandlet klagen din, kan du ta saken videre til Finansklagenemda.

Spørsmål og svar om flytting av aksjesparekonto og kompensasjon

Kontakt oss

Vi har åpent 07-22 (10-18)

Ring 55 26 00 00Skriv til oss

© Sbanken – et konsept levert av DNB Bank ASA.