Hopp til innhold

Søk etter det du lurer på

Hjelp og kontakt

Kundeservice

For at vi skal kunne gi deg best mulig kundeservice og svare på dine spørsmål, anbefaler vi at du kontakter oss på telefon. Du kan også kontakte oss direkte på chat når du er innlogget i nettbanken. Både telefon og chat er stengt på helligdager.

Sperretjenesten vår for kort er åpen hele døgnet, 365 dager i året. Du kan enten sperre det selv under Mine kort, eller du kan ringe 55 26 00 00.

Gå til hjelp og kontakt for bedriftskunder.

Åpningstider

Mandag - fredag: 07:00 - 22:00 (Chat: 07:00 - 21:30) Bedrift: 09:00 - 15:00

Lørdag - søndag: 10:00 - 18:00 (Chat: 10:00 - 17:30)

Aksjehandel (ordretelefon 55 26 00 55)

Mandag - fredag: 08:00 - 16:30

 

Sparerådgivning

Ønsker du hjelp til sparing?

Se våre rådgivere og bestill fondsrådgivning

Klage

Er du misfornøyd med informasjon vi har gitt, eller hvordan vi har utført en tjeneste for deg? Da må du kontakte oss så snart som mulig og fortelle oss hva du ikke er fornøyd med.

Klage

Ris og ros

Det er over 30 millioner innlogginger i nettbanken årlig, og vi gjør vårt beste for at alle skal få en like god opplevelse hver gang. Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre.

Gi oss din tilbakemelding

Annen kontaktinformasjon

Postadresse:
Sbanken - et konsept fra DNB
Postboks 7077
5020 Bergen

Besøksadresse:
Solheimsgaten 7C
5058 Bergen

Mest stilte spørsmål

Hvordan blir jeg kunde i Sbanken-konseptet?

Det er enkelt å bli kunde i Sbanken-konseptet levert av DNB.

Når du blir kunde i Sbanken-konseptet, er det DNB som er ansvarlig avtalepart for kundeforholdet ditt. Du bestemmer selv hvilke tjenester du vil bruke etter at du har registrert deg som kunde. Du åpner selv konto og bestiller kort hvis du trenger det.

For å bli kunde må du:

  • Ha fylt 15 år
  • Ha permanent norsk personnummer
  • Ha en folkeregistrert adresse
  • Ha en e-postadresse som du har tilgang til
  • Ha et mobilnummer som du har tilgang til

Hvis du blir kunde med legitimering med pass må du i tillegg til å ha en folkeregistrert adresse og være bosatt i Norge. Folkeregistrert bostedsadresse i Norge må du også ha hvis du senere ønsker å få BankID eller BankID på mobil.

Blir du kunde med BankID eller BankID på mobil kan du logge inn og administrere ditt kundeforhold med en gang. Blir du kunde med pass vil du etter få dager motta ditt nettbankpassord, som er din nøkkel til å logge inn i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mye kan jeg få i boliglån?

Du kan enkelt se hvor mye du kan låne ved å søke om lån. Lånetilbudet er helt uforpliktende. Dersom du ønsker lånet signerer du lånepapirene, så ordner vi resten. Dersom noe av informasjonen må kontrolleres, må det gjøres manuelt før du får endelig svar på søknaden og tilgang til å signere lånedokumentene. 

Er du ikke kunde?

Da må du registrere deg som kunde før du legger inn søknaden. Det er helt uforpliktende og gebyrfritt å bli kunde.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor raskt kan jeg få nytt kodekort?

Etter at du har bestilt nytt kodekort, får du det i posten i løpet av en uke.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

BankID på mobil fungerer ikke. Hva gjør jeg?

Får du ikke til å bruke BankID på mobil kan du forsøke følgende:

  • La mobilen være avslått i minst ett minutt, ta ut og inn SIM-kort, og prøv på nytt.
  • Se etter oppdateringer til mobilen. Hvis du finner en tilgjengelig oppdatering, last den ned og slå så telefonen av og på. Prøv å logge inn på nytt.
  • Se over innstillinger for skjermsparer og tastelås. Telefonen må være åpen tilgjengelig for dialogen.
  • Noen gangher kan W-lan lage problemer for bruk av BankID på mobil. Hvis den er på, prøv å slå den av.
  • Slå av 3G/4G og bruk WiFi.
  • Hvis du har iPhone kan det hjelpe å skru av iMessage. 
  • På noen telefoner må du bekrefte at informasjon kan sendes fra telefonen. På telefonene dette gjelder, kan du endre under innstillinger.

  • Hvis du har prøvd alt over uten hell, forsøk å sette SIM-kortet inn i en annen mobil og prøv igjen.

Test din BankID på mobil her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.