Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Sperre kort

Finner du ikke kortet ditt, bør du sperre det med en gang. Du bestiller selv nytt kort i nettbanken etter at du har sperret kortet som er mistet eller stjålet.

Bilde av
55 26 00 00

Sperre kort?

+47 55 26 00 00  - tast 1. Hele døgnet.

Alternativ sperretjeneste:
VISA/Nets: + 47 815 00 500

Vi anbefaler å ha to kort

Vi anbefaler å ha flere kort tilknyttet forskjellige kontoer. Slik har du alltid tilgang til pengene dine selv om du kommer i en situasjon hvor du må sperre et kort.

Bestill ekstra kort

Tips til deg når du er i utlandet

Det er nesten uten unntak dyrere å betale med norske kroner i utlandet. Derfor anbefaler vi at du alltid velger lokal valuta. 

Spørsmål om sperring av kort

Hva gjør jeg når bankkortet eller kredittkortet mitt er mistet eller stjålet?

Sperr bankkortet eller kredittkortet umiddelbart ved å ringe oss på 55 26 00 00.
Sjekk kontoen så snart du kan, og meld fra til oss ved ukjente transaksjoner. Du bestiller selv nytt kort i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sperrer jeg kortet mitt?

Ring oss på 55 26 00 00 og tast 1 for å sperre kort. 

Alternativ sperretjeneste: +47 22 21 40 55. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg hvis jeg har tapt kortet mitt?

Sperr kortet umiddelbart ved å ringe oss på 55 26 00 00. Sjekk kontoen din så snart du kan, og meld fra til oss hvis du oppdager ukjente transaksjoner. Bestill deretter nytt kort i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når kortet mitt er slukt i en minibank eller indratt av et brukersted?

Dersom kredittkortet eller bankkortet ditt blir slukt i minibank eller inndratt av et brukersted må du umiddelbart sperre kortet ved å ringe oss på + 47 55 26 00 00.

Nytt kort bestilles i nettbanken

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg slette et sperret kort?

Nei, du kan ikke slette et sperret kort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan åpner jeg et sperret kort?

Vi kan ikke åpne et sperret kort. Hvis du har funnet igjen et bankkort eller kredittkort som er sperret, makulerer du det ved å klippe det i biter. 

Nytt kort bestiller du i nettbanken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har sperret kortet mitt, hvordan bestiller jeg nytt?

Du bestiller nytt bankkort her.

Etter at du har bestilt kortet tar det omtrent en ukes tid før du mottar kortet i posten. Følg anvisningene som står i brevet som følger med og aktiver kortet i nettbanken før du tar det i bruk.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg ikke kjenner igjen transaksjoner i kontoutskriften min?

Da må du ta kontakt med oss slik at vi kan forsikre oss om at kortet er sperret og eventuelt opprette en kortreklamasjonssak.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.