Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Sperre kort

Finner du ikke kortet ditt, bør du sperre det med en gang. Du bestiller selv nytt kort i nettbanken etter at du har sperret kortet som er mistet eller stjålet.

Slik sperrer du kort

Har du mistet kortet ditt kan du sperre det under Mine kort ved å trykke på kortet og velge Sperre kort. 

Trenger du hjelp, kan du selvfølgelig ringe oss for å sperre kortet.

Ring oss

55 26 00 00

Kontakt oss

+47 55 26 00 00  - tast 1. Hele døgnet.

Alternativ sperretjeneste:
VISA/Nets: + 47 815 00 500

Vi anbefaler å ha to kort

Vi anbefaler å ha flere kort tilknyttet forskjellige kontoer. Da har du alltid tilgang til pengene dine selv om du kommer i en situasjon hvor du må sperre et kort.

Bestill ekstra kort

Tips til deg når du er i utlandet

Det er nesten uten unntak dyrere å betale med norske kroner i utlandet. Derfor anbefaler vi at du alltid velger lokal valuta. 

Spørsmål om sperring av kort

Hva gjør jeg når bankkortet eller kredittkortet mitt er mistet eller stjålet?

Sperr bankkortet eller kredittkortet umiddelbart. Det gjør du selv i nettbanken. Velg Konto og Kort i menyen og finn kortet du skal sperre under Mine kort. Velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på telefon 55 26 00 00. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sperrer jeg kortet mitt?

Du kan selv sperre kortet ditt i nettbanken under Konto og Kort i menyen. Velg Mine kort, finn kortet du ønsker å sperre og velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på 55 26 00 00 og taste 1 for å sperre kortet ditt. Sperretjenesten er åpen hele døgnet alle dager. Alternativ sperretjeneste: +47 22 21 40 55.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Dersom jeg fjerner sperren og allerede har erstattet kortet, hva gjør jeg?

Selv om du har fjernet sperren på kortet, må du likevel ta i bruk det nye kortet når du mottar det.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan åpner jeg et sperret kort?

Dersom du selv har sperret kortet ditt i nettbanken, kan du oppheve sperren. Det må du kun gjøre dersom du har kontroll på hvor kortet har vært, og du vet at ingen har hatt mulighet til å kopiere det. Hvis kortet har vært på et sted hvor andre kan ha hatt tilgang til det, må du ikke åpne kortet. Dersom du har ringt inn til oss og vi har sperret kortet ditt vil det ikke være mulig å oppheve sperren.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg slette et sperret kort?

Du kan ikke slette et sperret kort. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har sperret kortet mitt, hvordan bestiller jeg nytt?

Du bestiller nytt bankkort i nettbanken din. Finn det sperrede kortet under Konto og Kort og Mine kort. Velg erstatt kort. Etter at du har bestilt kortet tar det omtrent en uke før du mottar kortet i posten. Følg anvisningene som følger med og aktiver kortet i nettbanken før du tar det i bruk.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Vil det bli belastet ny årsavgift når kortet er erstattet?

Nei.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når kortet mitt er slukt i en minibank eller inndratt av et brukersted?

Du sperrer kortet. Det gjør du selv i nettbanken. Velg Konto og Kort i menyen og finn kortet du skal sperre under Mine kort. Velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på telefon + 47 55 26 00 00. Sperretjenesten er alltid åpen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg ikke kjenner igjen transaksjoner i kontoutskriften min?

Da må du straks sperre kortet ditt. Det gjør du selv i nettbanken under menyvalget Konto og Kort. Finn kortet du skal sperre under Mine kort og velg Sperre kort. Du kan også ringe oss på telefon 55 26 00 00 eller ta kontakt med oss på chat, så undersøker vi nærmere for deg.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.