Hopp til innhold

Etter fusjonen med DNB 2. mai 2023 er Sbanken et konsept levert av DNB Bank ASA. Det er DNB Bank ASA som er juridisk avtalepart for og leverandør av alle tjenester i Sbanken-konseptet. Denne siden ble sist oppdatert da Sbanken var et selvstendig finansforetak.

Innlogging med BankID på mobil

Utfasingen av BankID på mobil er i gang, og det er derfor ikke lenger mulig å aktivere ny BankID på mobil. Om du allerede har en, kan du bruke den en stund til.

Om du fortsatt vil bruke mobilen din til å signere avtaler og dokumenter, anbefaler vi at du laster ned BankID-appen.

Kom i gang med BankID-appen

Spørsmål om BankID på mobil

Hvordan bestiller jeg BankID på mobil?
Fra 1. september 2022 er det ikke lenger mulig å aktivere BankID på mobil. Om du vil bruke mobilen din til å signere avtaler og dokumenter, anbefaler vi at du laster ned BankID-appen.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har BankID på mobil i en annen bank, kan jeg bruke den her?

Ja, det kan du. På akkurat samme måte som vanlig BankID kan brukes på tvers av banker, kan du benytte BankID på mobil fra en annen bank til å logge inn i Sbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har fått ny mobil og/eller nytt SIM-kort, hva må jeg gjøre for å fortsatt bruke BankID på mobil?

Fra 1.september 2022 er det ikke lenger mulig å aktivere BankID på mobil.

Har du skiftet SIM-kort eller din BankID på mobil har blitt sperret eller deaktivert, kan du altså ikke aktivere det på nytt.

Om du vil bruke mobilen din til å signere avtaler og dokumenter, anbefaler vi at du laster ned BankID-appen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan logger jeg inn med BankID på mobil?

For å logge inn med BankID på mobil velger du Logg inn og deretter BankID på mobil. Følg deretter anvisningene på skjermen. 

Hvis du ikke finner BankID på mobil på listen, må du velge Andre innloggingsmetoder først.

Husk at mobilen med BankID må være tilgjengelig.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

BankID på mobil fungerer ikke. Hva gjør jeg?

Får du ikke til å bruke BankID på mobil kan du forsøke følgende:

  • La mobilen være avslått i minst ett minutt, ta ut og inn SIM-kort, og prøv på nytt.
  • Se etter oppdateringer til mobilen. Hvis du finner en tilgjengelig oppdatering, last den ned og slå så telefonen av og på. Prøv å logge inn på nytt.
  • Se over innstillinger for skjermsparer og tastelås. Telefonen må være åpen tilgjengelig for dialogen.
  • Noen gangher kan W-lan lage problemer for bruk av BankID på mobil. Hvis den er på, prøv å slå den av.
  • Slå av 3G/4G og bruk WiFi.
  • Hvis du har iPhone kan det hjelpe å skru av iMessage. 
  • På noen telefoner må du bekrefte at informasjon kan sendes fra telefonen. På telefonene dette gjelder, kan du endre under innstillinger.

  • Hvis du har prøvd alt over uten hell, forsøk å sette SIM-kortet inn i en annen mobil og prøv igjen.

Test din BankID på mobil her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bli kunde med BankID på mobil?

Ja, det kan du. Du registrer deg enkelt her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er BankID på mobil gratis?

Aktivering og bruk av BankID på mobil er gratis i Sbanken.

Det samme er innlogging i nettbanken. Men for å logge inn i nettbanken er du avhengig av å være tilkoblet internett. Du betaler da for vanlig bruk av internett. Logger du inn i nettbanken via mobilen betaler du for bruk av internett på mobilen. 

Se for øvrig gjeldende priser og vilkår for bruk av BankID på mobil hos mobiloperatøren din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg om jeg taster feil og sperrer PIN-koden min til BankID på mobil?

BankID på mobil sperres av sikkerhetsmessige årsaker hvis du taster feil kode(ID-PIN) tre ganger på rad.

Fra 1. september 2022 ble det ikke lenger mulig å aktivere BankID på mobil på nytt. Om du vil bruke mobilen din til å signere avtaler og dokumenter, anbefaler vi at du laster ned BankID-appen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bruke BankID på mobil i utlandet?

Dersom mobiloperatøren du bruker i utlandet har roamingavtale (samarbeidsavtale) med Telenor kan du benytte BankID på mobil som normalt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å bruke BankID på mobil i utlandet?

Nei, bruk av BankID på mobil fra Sbanken er gratis også når du er i utlandet.

For å logge inn er du avhengig av å være tilkoblet internett. Du betaler da for vanlig bruk av internett. Dersom du logger inn i Sbanken på nettleseren på mobilen vil du også betale for bruk av internett på mobilen.

Se for øvrig gjeldende priser og vilkår for bruk av BankID på mobil hos din mobiloperatør.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.