Hopp til innhold

Etter fusjonen med DNB 2. mai 2023 er Sbanken et konsept levert av DNB Bank ASA. Det er DNB Bank ASA som er juridisk avtalepart for og leverandør av alle tjenester i Sbanken-konseptet. Denne siden ble sist oppdatert da Sbanken var et selvstendig finansforetak.

Du må aktivere appen på nytt

I mars kommer det en oppdatering til appen for iPhone og iPad. Du må aktivere appen på nytt for å få tilgang til kontoene dine. 

Hva er nytt?

Med det blotte øye ser appen temmelig lik ut. Men maskineriet er nysmurt, spindelvev fjernet og skruer strammet. Som en liten bonus har vi lagt til noen snarveier nederst i appen. I tillegg kan du logge inn med Touch ID og Face ID på iPad.

Hva må jeg gjøre?

Etter at appen din er oppdatert må du aktivere den på nytt: 

  • Godkjenn avtalevilkår og identifiser deg med en av innloggingsmetodene fra oss.
  • Legg inn aktiveringskoden du mottar på SMS til nummeret du har registrert i nettbanken.
  • Gi navn til enheten din.
  • Lag en app–kode på fire til åtte siffer, og gjenta den.
  • Du får spørsmål om å aktivere push-varsler og Face ID/Touch ID.
  • Aktivering er fullført og du blir sendt videre. Du mottar automatisk varsel på SMS og e-post når aktiveringen er fullført.

På denne siden kan du lese mer om de ulike innloggingsmetodene våre. 

Hvordan oppdaterer jeg appen?

Mange har skrudd på automatiske oppdateringer. Har du ikke det? Da må du trykke på oppdater selv i App Store under Oppdateringer.

Får du ikke oppdateringen, har du nok et for gammelt operativsystem på enheten din. Vi støtter fullt ut iOS11 og nyere. Er operativsystemet ditt for gammelt kan du fortsette å bruke den tidligere versjonen av appen. Vi kommer ikke til å gjøre feilrettinger på den framover.

Du lurer kanskje på:

Hvordan vet jeg at appen min er oppdatert?

Når appen din er oppdatert får du beskjed om å reaktivere den. Om du ikke har lastet ned oppdateringen, kan du gjøre det i App Store så fort oppdateringen er ute. 

For iOS må du ha operativsystem 13 eller høyere for å bruke appen. Appen må være oppdatert til 6.0.3 eller høyere.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer jeg appen?
  • Godkjenn avtalevilkår og identifiser deg med en av innloggingsmetodene fra oss.
  • Legg inn aktiveringskoden du mottar på SMS til nummeret du har registrert i nettbanken.
  • Gi navn til enheten din.
  • Lag en app–kode på fire til åtte siffer, og gjenta den.
  • Du får spørsmål om å aktivere push-varsler og Face ID/Touch ID.
  • Aktivering er fullført og du blir sendt videre. Du mottar automatisk varsel på SMS og e-post når aktiveringen er fullført.
Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor må appen oppdateres?

Appen må oppdateres fordi vi har gjort noen tekniske forbedringer bak forhenget.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Med den nye oppdateringen, hva blir nytt?

Vi har gjort en del tekniske forbedringer bak forhenget. I tillegg kommer du til å finne noen snarveier til de mest bruke funksjonene nederst i appen.

Den tidligere versjonen av appen din vil fungere som vanlig fram til du har lastet ned oppdateringen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Appen min er ikke oppdatert, hva gjør jeg?

Etter at oppdateringen er gjort tilgjengelig, må du oppdatere og reaktivere appen din. Alle som har iOS11 eller nyere skal få en oppdatering i App Store. Trykk på Oppdater der.

Har du en eldre versjon enn iOS11, får du ikke oppdatert appen. Du vil fortsatt kunne bruke den tidligere versjonen av appen, men det vil ikke bli gjort noe vedlikehold eller oppdateringer på den.

Lurer du på hvordan du skal reaktivere appen? Les mer her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor får jeg ikke aktiveringskoden når jeg skal aktivere appen?

Mottar du ikke aktiveringskoden på SMS, sjekk at du har trykket på Neste for å få tilsendt aktiveringskoden, og at du har dekning på telefonen din.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har en eldre versjon av iOS og får ikke den siste oppdateringen av appen. Hva skjer da?

De nyeste versjonene av appen støttes av iOS 13 og nyere. Hvis programvaren på enheten din er eldre enn det, kan du dessverre ikke bruke appen. Har du en eldre versjon av appen, slutter den å virke i mai 2021. Årsaken til at vi må kutte teknisk støtte for eldre versjoner, er at vi må ivareta nye og strengere krav til sikkerhet og personvern.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.