Lukk <p>For at sbanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes ogs&aring; til trafikkm&aring;ling. Fortsett &aring; bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om v&aring;r <a title="Bruk av cookies" href="/link/59dde7e3f4684e9a9233dcee6dc34cfd.aspx">bruk av cookies her</a>.</p>

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 5 og lavere, eller Internet Explorer 10 og lavere.

Hjelp

Hvorfor virker ikke AvtaleGiroen?

Når du oppretter en ny AvtaleGiro kan det ta inntil 8 uker før betalingsmottaker sender det første trekket.

Sjekk med betalingsmottaker at KID- og kontonummer er korrekt, og at avtalen ligger aktiv under eFaktura og AvtaleGiro.

Følgende avvik varsles:

  • Oppdrag er sperret av betalingsmottaker
  • Dekning mangler og betalingen er stoppet
  • Oppdrag er fjernet av betalingsmottaker og betalingen er slettet
  • Beløpet er høyere enn maksbeløp
  • Betaler disponerer ikke konto
  • Ugyldig belastningskonto
  • Ugyldig mottakerkonto
  • Ugyldig KID
  • Betalinger som du selv har stoppet, samt betalinger på 0 kroner blir ikke varslet.

Hvis det er over 8 uker siden du opprettet AvtaleGiroen, men den fremdeles ikke fungerer, anbefaler vi at du sletter AvtaleGiroen og oppretter den på nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.