Hopp til innhold

Hjelp

Hvorfor virker ikke AvtaleGiroen?

Når du oppretter en ny AvtaleGiro kan det ta inntil 8 uker før betalingsmottaker sender det første trekket.

Sjekk med betalingsmottaker at KID- og kontonummer er korrekt, og at avtalen ligger aktiv under eFaktura og AvtaleGiro.

Følgende avvik varsles:

  • Oppdrag er sperret av betalingsmottaker
  • Dekning mangler og betalingen er stoppet
  • Oppdrag er fjernet av betalingsmottaker og betalingen er slettet
  • Beløpet er høyere enn maksbeløp
  • Betaler disponerer ikke konto
  • Ugyldig belastningskonto
  • Ugyldig mottakerkonto
  • Ugyldig KID
  • Betalinger som du selv har stoppet, samt betalinger på 0 kroner blir ikke varslet.

Hvis det er over 8 uker siden du opprettet AvtaleGiroen, men den fremdeles ikke fungerer, anbefaler vi at du sletter AvtaleGiroen og oppretter den på nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.