Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Kontakt oss

Kundeservice

55 26 00 00
06:00-24:00 alle dager

Vær oppmerksom på at vi av sikkerhetshensyn ikke kan svare på spesifikke spørsmål om kundeforholdet ditt via kontaktskjema. 

Send e-post via kontaktskjema Reklamasjon og klage

Sperre kort

55 26 00 00 - tast 1
Hele døgnet

Alternativ sperretjeneste
Nets: +47 22 21 40 55

Sparerådgivning

55 26 00 70
Hverdager: 08:30 – 16:00

Ønsker du hjelp til sparing? Ring oss eller bestill rådgivning. Oppgi telefonnummer og tid vi kan kontakte deg.

Aksjehandel
Ordretelefon: 55 26 02 22
Hverdager: 08:00 - 16:30

Bestill gratis rådgivning Min rådgiver

Ris og ros

Det er over 30 millioner innlogginger i nettbanken årlig, og vi gjør vårt beste for at alle skal få en like god opplevelse hver gang. Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre

Gi oss din tilbakemelding

Annen kontaktinformasjon

Faks: 55 600 100

E-postadresser

kundeservice@sbanken.no

Lån:
finansiering@sbanken.no
depot@sbanken.no

Inkasso:
spesialengasjement@sbanken.no

Kort:
bankdrift@sbanken.no

Postadresse
Sbanken
Postboks 7077
5020 Bergen

Besøksadresse:
Folke Bernadottesvei 38
5147 Fyllingsdalen

Mest stilte spørsmål

Kan jeg ha flere innloggingsmetoder?

Ja, du kan ha flere innloggingsmetoder. Vi anbefaler kundene våre å ha aktivert flere innloggingsmetoder.

Du kan ha nettbankpassord, BankID, BankID på mobil eller innlogging med QR-kode. Dersom du har flere innloggingsalternativer vil nettbanken fortsatt kunne være tilgjengelig for deg dersom systemene våre opplever midlertidige feil, eller du ikke har tilgang til mobilen din.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Når er forfallstidspunktet for regningsbetaling?

Forfallsbehandlingen skjer ca kl. 00:20, 08:50, 10:00, 12:00 og 13:50.

Mottakerkonto i Sbanken:
Når du betaler til en mottaker som har konto i Sbanken, vil betalingen bli utført straks den er registrert dersom forfallsdato er samme dag. Dersom forfallsdato er frem i tid på en betaling til en konto i Sbanken, vil mottakers konto bli godskrevet ved forfallsbehandling.

Betalinger til mottaker som har konto i Sbanken utføres uansett når på døgnet den er registrert og uansett hvilken dag det er, uavhengig om du bruker vennebetaling eller vanlig regningsbetaling. Så lenge forfallsdato er samme dag, blir beløpet utført straks og mottaker mottar beløpet samtidig som du belastes. 

Mottakerkonto i annen bank:
Betalinger til mottakere i andre banker blir alltid belastet og godskrevet konto samme dag bortsett fra helg (lørdag og søndag) og helligdager. Tidspunktene ser du under:

Vær oppmerksom på at tidspunktene ikke er absolutte. For å være på den sikre siden bør en regning være ferdig registrert noen minutter før det tidspunktet vi starter behandling av forfall.

  • Betalinger registrert mellom 00:20 - 10:00 blir godskrevet mottakers konto samme formiddag.
  • Betalinger registrert mellom 10:00 - 12:00 blir godskrevet mottakers konto samme ettermiddag.
  • Betalinger registrert mellom 12:00 - 13:50 blir godskrevet mottakers konto samme ettermiddag fra klokken 15:30. 
  • Betalinger registrert mellom 13:50 - 00:20 blir godskrevet mottakers konto fra klokken 05:30. 
  • Betalinger registrert fredag etter klokken 13:50, blir behandlet natt til mandag klokken 00:20 dersom dette er en virkedag. Mottakers konto blir godskrevet mandag morgen fra klokken 05:30.

OBS: Hvis du haker av for Belast umiddelbart, belastes beløpet kontoen din umiddelbart. Det vil ikke være mulig å endre eller slette betalingen i ettertid. Kvittering blir tilgjengelig med det samme under Utførte betalinger. Mottaker vil motta pengene ved vanlig oppgjør, se tidspunkt ovenfor

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når BankID-passordet mitt er sperret, eller jeg har glemt det?

Har du BankID fra Sbanken åpner, eller endrer du, BankID-passodet ved å logge inn i nettbanken med kodekort og nettbankpassord eller BankID på mobil fra Sbanken. Tips! Trykk på Andre innloggingsmetoder for å få opp innlogging med Kodekort eller BankID på mobil. 

Velg deretter OversiktInnlogging og signeringBankID med kodekort.

Gjelder BankID fra en annen bank må du kontakte den aktuelle banken.

Usikker på om du har BankID fra Sbanken eller annen bank? Bruker du kodekalkulator eller kodebrikke når du logger inn har du BankID fra annen bank. Sbanken har kodekort som innloggingsverktøy for BankID.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Bankkortet mitt er ødelagt, hvordan bestiller jeg nytt?

Hvis bankkortet ditt har sluttet å fungere kan du bestille et nytt kort her. Når du velger Erstatt kort vil du ikke bli belastet for ny årsavgift. 

Dersom du velger alternativ Bestill kort lages et helt nytt kort med ny kortavtale, og da må du betale for det. Årsavgiften er 250 kroner per kort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.