Skandiabanken inngår ny ERP-avtale med Amesto

Skandiabanken signerte nylig en avtale med Amesto Solutions om levering av ERP-systemet Visma Business. Avtalen omfatter implementering og support av ERP-systemet, med fakturaflyt og rapportering, samt fullt lønns- og HR-system som opsjon. Avtalen har en estimert femårsverdi på 5,5 millioner.

Høsten 2015 ble Skandiabanken i Norge skilt ut fra Skandiabanken AB i selskapet Skandiabanken ASA, som deretter ble børsnotert. Avtalen med Amesto er en av flere store rammeavtaler Skandiabanken har inngått i begynnelsen av dette året.

- For Amesto er dette en viktig og banebrytende avtale. Det bekrefter at Visma Business ERP, sammen med Amesto Analyze rapporteringsløsning, også har en sterk og naturlig plass i det øvre markedssegmentet og ikke bare er et forretningssystem for mellomstore virksomheter. I tillegg er det interessant at en stor, men lokal aktør som Skandiabanken vektlegger geografisk nærhet til sitt hovedkontor og velger et norskeid selskap som har et av sine kontorer i Bergen, sier konsernsjef Jan Erik Kaasa i Amesto Solutions.

En viktig årsak til at Skandiabanken landet på en Visma Business-løsning er Vismas hybridkonsept, hvor økonomimedarbeiderne fortsatt har mulighet til å jobbe i en tradisjonell Windows-basert applikasjon, med alle de fordeler det medfører:

- Produktene fra Visma og Amesto bidrar til effektivisering av økonomirapporteringen og tilgjengeliggjøring av styringsinformasjon i Skandiabanken. Rapporteringsløsningene, muligheten for skytjenester og apper gjør systemet framtidsrettet og effektivt, også for brukere utenfor økonomiavdelingen, sier Harald Urdal, leder for økonomi i Skandiabanken.

For mer informasjon, kontakt:
Konsernleder Jan Erik Kaasa i Amesto Solutions
E-mail: jaka@amesto.no
Mobile: +47 915 93 255

Leder økonomi, Harald Urdal i Skandiabanken ASA
E-mail: harald.urdal@skandiabanken.no
Mobil + 47 959 40 035

Om Amesto
Amesto Solutions har levert forretningssystemer i mer enn 25 år og har opparbeidet en solid og bred kompetanse innen fagfeltet. Selskapet er Nordens ledende leverandør av løsninger innen ERP, CRM og HR og tilbyr en komplett portefølje av produkter fra ledende programvareprodusenter. Amesto Solutions er Visma Softwares største partner i Norden. I tillegg utvikler og leverer Amesto Solutions egne programvareløsninger innen områdene innkjøp, logistikk og produksjon. Selskapet er representert med kontorer i Norge, Sverige og Danmark. Amesto Solutions har over 230 ansatte i Norden. Amesto Solutions er en del av Amesto Group, et norskeid selskap som jobber med forretningsløsninger innen ERP, CRM og HRM, outsourcing av regnskap, lønn og HR, rekruttering og personalutleie, samt oversettelse og tolketjenester. www.amesto.no

Om Skandiabanken ASA
I april 2000 ble Skandiabanken lansert som den første rene nettbanken i Norge. I dag tilbyr banken et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner og husstander i Norge innen betalings- og korttjenester, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer, og alle produkter og tjenester tilbys direkte på den digitale plattformen, som er tilgjengelig på et bredt spekter av brukerenheter. Ved utgangen av 2015 hadde Skandiabanken 380 731 kunder med en aktiv konto og totale verdier på NOK 65,6 milliarder. For mer informasjon, se skandiabanken.no

(Publisert 04.03.16 12:58 - Oppdatert 04.03.16 13:00)