Skandiabanken kutter renten igjen

For andre gang på to måneder kutter Skandiabanken renten på boliglån. Billigste boliglån får en effektiv rente på 2,50 prosent. Skandiabanken er den banken som har kuttet mest de siste månedene.

Banken kutter 0,20 prosentpoeng på alle boliglån for alle kunder. En effektiv rente på 2,50 prosent på lån over 2 millioner kroner innenfor 75 prosent av boligens verdi er markedets beste rente for alle typer kunder.

– Hos oss er alle kunder like viktig. Kundene skal være sikker på at de får den beste prisen vi kan tilby, uten at de må være medlem i en organisasjon eller ringe og prute, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken i Norge.

Skandiabanken har kun standard rentebetingelser til alle de 379.000 kundene.

Banken kuttet også 0,20 prosentpoeng i mai, selv om Norges Bank ikke reduserte styringsrenten da. Dermed har Skandiabanken kuttet boliglånsrenten med 0,40 prosentpoeng de siste månedene. Samlet sett er det den største reduksjonen noen bank har gjort denne våren, en reduksjon som kommer forbrukerne til gode.

– Andre banker er utydelige på hva kunden må betale ved å markedsføre den nominelle renten, det vil si rente uten hensyn til gebyrer, avdragstid, provisjoner og lignende. Vi er åpne og ærlige og bruker den effektive renten, som er det kunden faktisk må betale.

Også innskudd

Ved å senke renten på både boliglån og innskudd opprettholder banken balansen. Renten på innskudd reduseres 0,05 prosentpoeng (brukskonto) og 0,30 prosentpoeng (høyrente og BSU).

Nye priser på boliglån gjelder for nye kunder fra 25. juni 2015. For kunder som allerede har lån i Skandiabanken gjelder endringen fra 25. august 2015. Nye priser på innskudd gjelder også fra 25. august 2015.

Kontaktpersoner:

Leder i Skandiabanken Norge, Magnar Øyhovden | Mobil 959 40 038.
Kommunikasjonssjef Leif-Kjartan Bjørsvik | Mobil 900 41 162.

(Publisert 25.06.15 09:08 - Oppdatert 25.06.15 12:19)