Godt halvår for Skandiabanken

(28.07.2014) Flere låner penger til bolig og bil i Skandiabanken Norge. Det gir et overskudd på 272 millioner kroner før skatt i første halvår i år.

I samme periode i fjor var overskuddet på 131 millioner kroner før skatt. Det gir en økning på 107 prosent.

Banken har kuttet renten to ganger i løpet av første halvår, senest i begynnelsen av juli.

En annen forklaring på den gode utviklingen er den store kundetilfredsheten. Norsk Kundebarometer slo i april fast at Skandiabanken har de mest fornøyde bankkundene i Norge. Det er trettende år på rad at banken inntar denne plasseringen. I vår ble Skandiabanken også kåret til banken med det beste omdømmet i Norge (RepTrac).

– Å være god på service og kundetilfredshet er svært viktig for oss. Det er derfor gledelig at vi klarer å opprettholde tilfredsheten blant kundene samtidig som vi vokser kraftig, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken i Norge.

Betydelig vekst i utlån
Bankens økte satsning på utlån har gitt en vekst på 14 milliarder kroner i første halvår, sammenlignet med samme periode i fjor. Det tilsvarer en økning på 45 prosent.

– Vi vokser i tråd med planen vår, sier Øyhovden.

Ny bank
I juni ble en ny versjon av mobilbanken lansert. Den er i helt ny design, og fungerer på alle skjermstørrelser. Den nye mobilbanken er første steg i en total fornyelse av nettbanken som skal være ferdig neste år.

– Målet er å gi en suveren brukeropplevelse slik at kundene fortsetter å være fornøyd med banken sin, sier Magnar Øyhovden.

Hele halvårsresultatet.

For ytterligere informasjon kontakt:
Leder i Skandiabanken Norge, Magnar Øyhovden | Mobil 959 40 038.
Kommunikasjonssjef Leif-Kjartan Bjørsvik | Mobil 900 41 162.

Dato:28.07.2014

(Publisert 15.08.14 12:42)