Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

SMS-varslinger

Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått betalt inn lønn eller om regningene er betalt. Velg det du vil bli varslet om, og vi holder deg oppdatert uten at du trenger å logge inn i nettbanken.

Aktiver SMS-varslinger

Priser SMS-bank

Du betaler for de meldingene du mottar.

  • SMS-bank 1,-
  • SMS-varsling 1,-
  • SMS-tjenester for deg under 18 år, med egen nettbank 0,-
  • Det koster 1 krone for å motta meldinger på mobilen ved spørringer til 02265. Hvis spørringen feiler blir du ikke belastet.

Om SMS-varslinger

Du kan starte flere varslinger:

  • Når du mottar penger
  • Når du får lønn, barnetrygd eller pensjon
  • Når en betaling mangler dekning eller er stoppet
  • Når du har lite penger
  • Informasjon om disponibelt beløp på et gitt tidspunkt

Spørsmål om SMS-varslinger

Hvilke SMS-varslinger kan jeg velge?

Du kan aktivere følgende SMS-varsel:

  • Innbetaling på konto: Alle typer innbetalinger over et selvvalgt beløp
  • Innbetaling på konto: Lønn/barnetrygd/pensjon
  • Bli varslet dersom det ikke er dekning på konto til å utføre en betaling eller dersom betaling er stoppet
  • Når disponibelt beløp går under en selvvalgt grense
  • Disponibelt beløp på selvvalgt dag og klokkeslett  

Hvis du ikke har aktivert SMS-varslinger kan du gjøre det her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kontoer kan jeg velge SMS-varslinger på?

Du kan motta SMS-varslinger for alle dine brukskontoer og sparekontoer. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktivere SMS-varslinger?

Du aktiverer og velger selv hvilke SMS-varslinger du ønsker i nettbanken din.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å motta SMS-varsel?

Det koster 1,- per SMS-varsel du mottar. Du blir belastet en gang i måneden fra kontoen du har valgt som belastningskonto. Er du kunde mellom 15-18 år, er tjenesten gratis å bruke. Du kan holde oversikt over påløpte og betalte SMS-kostnader, samt endre belastningskonto i nettbanken din. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke konto blir belastet for SMS-varsling?

Du velger selv hvilke konto som skal belastes. Du endrer belastningskonto i nettbanken din. Både SMS-banken og SMS-varslinger belastes fra samme konto. Er du kunde mellom 15-18 år, er tjenesten gratis å bruke.  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke mobilnummer kan jeg få SMS-varslinger på?

Varsel sendes til primærnummeret som du har registrert i nettbanken din. Du kan når som helst endre primærnummer. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg mine SMS-varslinger?

Du endrer eller sletter dine valgte SMS-varslinger i nettbanken din. Husk å velge Godkjenn når du er ferdig. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke type innbetalinger vil jeg få SMS-varsling på?

Når du har valgt å blir varslet for innskudd på konto, så blir du varslet for alle typer innbetalinger på den aktuelle konto som er over beløpsgrensen du har valgt. Vi varsler ikke når du overfører mellom dine egne kontoer (også sparekonto). 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har fått varsel om manglende dekning, men jeg har jo dekning?

Første forfallskjøring er kl 00:20. Hvis du har en regning til forfall og ikke har dekning på dette tidspunktet så genererer det et varsel om manglende dekning. SMS-varsel sendes hele døgnet, men kun i det tidsrommet du har valgt å motta SMS-varsling. Hvis du ikke har valgt et eget tidsrom så sendes SMS-varsel ut daglig mellom kl 09:00 - 22:00.

Hvis du har dekning når du mottar varselet så innebærer det at du har fått innbetalinger/overføringer til den aktuelle kontoen mellom 00:20 og tidspunktet du har valgt for mottak av SMS-varsling. Regningen vil bli belastet ved neste forfallskjøring (så sant du fortsatt har dekning på dette tidspunktet).

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke nummer sendes varslinger fra?

Vi sender SMS-varslingene fra nummer 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg motta varsel via e-post?

Vi tilbyr ikke varsel via e-post. SMS-varslinger sendes kun per SMS. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken konto blir belastet?

Du velger selv hvilken konto som skal belastes bruk av varslingstjenesten. Du endrer belastningskonto her. Bruk av SMS-banken og SMS-varslinger belastes fra samme konto.

Er du kunde mellom 15-18 år med egen nettbank er tjenesten gratis. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Når på døgnet kan jeg motta SMS-varsling?

SMS-varsel sendes ut hele døgnet. Du velger selv klokkeslett for når du ønsker å motta SMS-varsling her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har aktivert SMS-varsel for innskudd. Mottar jeg varsel for alle typer innskudd?

Hvis du har aktivert varsel for innskudd på konto så blir du varslet for alle innskudd på den aktuelle kontoen som er over beløpsgrensen du har satt. Det eneste vi ikke varsler er direkte overføringer du gjør mellom dine egne brukskontoer/høyrentekonto. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg mobilnummeret?

SMS-varslinger knyttes opp mot det mobilnummer som er registrert som primærnummer i ditt kundeengasjement. Du kan endre mobilnummer her. Du kan også endre mobilnummer under Personopplysninger. Registrer nytt nummer og trykk på OK.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Får jeg SMS-varselet med en gang?

Varsel sendes ut hele døgnet. Du velger selv klokkeslett for når du ønsker å motta SMS-varsling her.
Innenfor det tidsrommet du har valgt, vil du motta SMS-varsel med en gang du har fått inn penger på konto, en regning er stoppet på grunn av manglende dekning og lignende.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket mobilnummer kan jeg motta varslinger på?

Varsel sendes til primærnummeret som er registrert i ditt engasjement. Du kan endre primærnummer ved å logge deg inn i nettbanken og velge Personopplysninger. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg endre eller slette SMS-varslingene mine?

Du kan slette eller endre SMS-varslinger her. Alle SMS-varslingene du har aktivert er markert med en grønn hake. Velg varslingstype og gjør de endringene du ønsker, og velg Godkjenn.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.