Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Mobile tjenester

Du trenger ikke sitte foran en PC for å ha tilgang til banken din. Ta den med deg dit du skal. Finn ut hvilke mobile tjenester som passer for deg.

Alt på mobilen

Du har hele banken tilgjengelig på mobilen. Du kan bruke alle tjenester og utseendet tilpasser seg størrelsen på skjermen du bruker.

Du har hele banken tilgjengelig på mobilen. Du kan bruke alle tjenester og utseendet tilpasser seg størrelsen på skjermen du bruker.

Ikke på nett?

Du kan også bruke SMS-bank eller aktivere varslinger på SMS for de gangene det ikke passer å bruke internett.

Du kan også bruke SMS-bank eller aktivere varslinger på SMS for de gangene det ikke passer å bruke internett.

Nettbank-appen

Nettbank-appen inneholder nøyaktig det samme som du finner i nettbanken på PC, men i appen er det enklere og raskere å logge inn. Du kan velge mellom innlogging med FingerID eller app-kode.

Appen er tilgjengelig for iOS og Android.

Last ned iOS appen fra App store Last ned android appen fra Google Play

Appen Min sparing

Lag dine egne sparemål og følg utviklingen på sparingen din. Min sparing-appen gir deg full tilgang til alle sparetjenestene, inkludert fond og aksjehandel.

Enkel spareoversikt med appen Min sparing

SMS-banken

Med SMS-bank bruker du SMS og er ikke avhengig av å ha tilgang til internett. Du kan enkelt sjekke saldo, overføre mellom egne kontoer, overføre til andre, se siste transaksjoner, betale eFaktura og se forfallsregisteret ditt.

SMS-banken med noen tastetrykk

Varslinger

Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått lønn eller om regningene er betalt. Du velger selv hva du vil bli informert om og vi holder deg oppdatert.

Hva kan jeg bli varslet om?

Spørsmål om mobile tjenester

Hvilke funksjoner finnes i appen?

Nettbanken er lik på alle enheter. Det betyr at du kan gjøre det samme uansett om du er innlogget på PC, nettbrett eller mobil.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster det å bruke appen?

Det koster ikke noe ekstra å bruke appen. Tjenestene er fortsatt gebyrfrie, akkurat som i nettbanken. Det eneste som påløper er den prisen telefonoperatør tar for eventuell databruk.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer jeg appen?
  • Godkjenn avtalevilkår og identifiser deg med en av innloggingsmetodene fra oss.
  • Legg inn aktiveringskoden mottar på SMS til nummeret du har registrert i nettbanken.
  • Gi navn til enheten din.
  • Lag en app–kode på fire til 8 tall, og gjenta den.
  • Aktivering er fullført og du blir sendt videre til innlogging, og du mottar automatisk varsel på SMS og e-post når aktiveringen er fullført.
Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke krav er det for å kunne ta appen i bruk?
  • Du må ha en smarttelefon, enten iPhone eller android.
  • Tilgang til en eksisterende innloggingsmetode fra Sbanken.
  • Tilgang til nummeret du har registert i nettbanken, slik at du kan motta aktiveringskode.
  • Telefonen/nettbrettet må være tilknyttet internett, enten WiFi eller mobilt nett.
    Merk! Vi støtter ikke versjoner som er eldre enn 7.x på iOS og 4.2 på Android. Dersom du har en eldre versjon av OS enn det vi støtter får du følgende feilmeldingstekst: Du må oppdatere ditt iOS/Android for å kunne bruke denne appen. Appen er fullt ut støttet på versjon 9.0 og nyere på iOS og 4.4 og nyere på Android
Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster SMS-banken?

Du betaler ordinær SMS-kostnad til din mobiloperatør for tekstmeldinger du sender. Pris per SMS er 1 krone per melding du/tilleggsnummer mottar. Du betaler for kommando S, O, E, F, V og KR. Kommando Hjelp og Kontakt er gratis.

SMS-kostnader vil bli belastet din betalingskonto en gang i måneden.
Tilleggsnummers bruk av SMS-banken blir belastet din belastningskonto.

Det er gratis for kunder mellom 15-18 år å bruke SMS-banken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er fordelen med SMS-banken?

SMS-banken gir deg enkelt tilgang til saldo og overføring når du er på farten og ikke har umiddelbar tilgang til en PC. Eneste du trenger er mobilen din. 

Med SMS-banken kan du enkelt:

  • Sjekke saldo
  • Se siste transaksjoner
  • Overføre mellom egne kontoer
  • Betale eFaktura
  • Betale til andre som har konto i Sbanken
  • Se forfallsregister

Ved å registrere tilleggsnummer i SMS-banken kan du også gi andre personer mulighet til å sjekke disponibelt beløp tilknyttet en eller flere av dine konti. For eksempel den konto hvor du eventuelt har et tilleggskort til; enten et ungdomskort eller bankkort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken konto kan jeg knytte SMS-banken min til?

SMS-banken må være tilknyttet en av brukskontoene dine. Du velger konto når du oppretter SMS-banken. Du kan når som helst endre konto herKostnader knyttet til mobile tjenester vil bli belastet valgt konto.

 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke SMS-varslinger kan jeg velge?

Du kan aktivere følgende SMS-varsel:

  • Innbetaling på konto: Alle typer innbetalinger over et selvvalgt beløp
  • Innbetaling på konto: Lønn/barnetrygd/pensjon
  • Bli varslet dersom det ikke er dekning på konto til å utføre en betaling eller dersom betaling er stoppet
  • Når disponibelt beløp går under en selvvalgt grense
  • Disponibelt beløp på selvvalgt dag og klokkeslett  

Hvis du ikke har aktivert SMS-varslinger kan du gjøre det her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktivere SMS-varslinger?

Du aktiverer og velger selv hvilke SMS-varslinger du ønsker i nettbanken din.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke type innbetalinger vil jeg få SMS-varsling på?

Når du har valgt å blir varslet for innskudd på konto, så blir du varslet for alle typer innbetalinger på den aktuelle konto som er over beløpsgrensen du har valgt. Vi varsler ikke når du overfører mellom dine egne kontoer (også sparekonto). 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket mobilnummer kan jeg motta varslinger på?

Varsel sendes til primærnummeret som er registrert i ditt engasjement. Du kan endre primærnummer ved å logge deg inn i nettbanken og velge Personopplysninger. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å motta SMS-varsel?

Det koster 1,- per SMS-varsel du mottar. Du blir belastet en gang i måneden fra kontoen du har valgt som belastningskonto. Er du kunde mellom 15-18 år, er tjenesten gratis å bruke. Du kan holde oversikt over påløpte og betalte SMS-kostnader, samt endre belastningskonto i nettbanken din. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg motta varsel via e-post?

Vi tilbyr ikke varsel via e-post. SMS-varslinger sendes kun per SMS. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.