Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

AvtaleGiro

Hvorfor bruke tid hver måned på å legge inn samme regning? Med AvtaleGiro skjer betalingen automatisk og du slipper å tenke på noe annet enn å ha dekning på konto.

Du sparer tid og miljø

Du sparer tid og miljø

Med AvtaleGiro slipper du turer i postkassen. Faktura sendes elektronisk rett til nettbanken din.

Med AvtaleGiro slipper du turer i postkassen. Faktura sendes elektronisk rett til nettbanken din.

Enkelt og sikkert

Enkelt og sikkert

Ha dekning på konto og regningen din blir betalt og trukket fra kontoen din på forfallsdato. 

Ha dekning på konto og regningen din blir betalt og trukket fra kontoen din på forfallsdato. 

Lett å endre

Lett å endre

I forfallsoversikten finner du betalingstrekket cirka en uke før. Om du trenger det kan du endre eller stoppe det.

I forfallsoversikten finner du betalingstrekket cirka en uke før. Om du trenger det kan du endre eller stoppe det.

Priser AvtaleGiro

Det koster selvsagt ingenting å betale en regning hos oss.

  • Overføre mellom egne kontoer 0,-
  • Betale regninger 0,-
  • eFaktura 0,-
  • AvtaleGiro 0,-

Sånn starter du en AvtaleGiro

Logg deg inn i nettbanken og lag ny AvtaleGiro under Betalingsavtaler.

Husk at det kan ta inntil 8 uker før avtalen fungerer. Hvis du får faktura på annen måte i mellomtiden, må den betales som normalt.

Spørsmål om AvtaleGiro

Hva er AvtaleGiro?

AvtaleGiro er en avtale mellom deg og betalingsmottaker for automatisk betaling av regninger.

Etter at avtalen er opprettet, vil du motta forfallet i forfallsoversikten din, og betalingen skjer automatisk på forfallsdato.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?

Når du betaler en regning til en mottaker som tilbyr AvtaleGiro, vil du få opp forslag om opprettelse. Ved å godkjenne forslaget vil betalingsmottaker får melding om at de skal sende framtidige trekk som AvtaleGiro. 

Du kan også opprette AvtaleGiro under Betalingsavtaler i nettbanken. Du trenger KID og kontonummer til betalingsmottaker. 

Det kan ta inntil 8 uker før AvtaleGiroen fungerer. I mellomtiden må du betale regningene på vanlig måte. AvtaleGiroen er ok når regningen automatisk har lagt seg i Forfallsoversikten

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er et maksbeløp og hvordan endre dette?

Maksbeløpet angir hvor mye betalingsmottaker maksimalt kan belaste din konto. Dersom beløpet på regningen er høyere enn maksbeløpet, blir den ikke belastet. Vær obs på at regningen belastes hvis maksebeløpet er satt til 0 kroner. 

For å endre maksbeløpet på en regning i forfallsoversikten, må endringen gjøres senest dagen før forfall. Maksbeløp må være i hele kroner, laveste maksbeløp er 1,00. Maksbeløp gjelder per måned, så det kan være greit at du setter beløpet til det dobbelte, da det forekommer at to trekk kan komme i samme måned. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ha eFaktura på min AvtaleGiro-avtale?

Absolutt. Du kan opprette eFaktura hvis betalingsmottaker tilbyr eFaktura i kombinasjon med AvtaleGiro. Du oppretter eFaktura her.

Neste ikke produserte faktura skal da komme som en kombinasjonsavtale med eFaktura og AvtaleGiro. Regningen dine betales automatisk, samtidig som du har oversikt over hva du betaler for via eFakturaene dine og detaljene der. 

NB! Ikke alle betalingsmottakere tilbyr kombinasjonen av eFaktura og AvtaleGiro. Du kan lese mer om det her. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor vises ikke forslag til AvtaleGiro etter jeg har betalt en regning?

Det kan være flere årsaker til at det ikke kommer opp et forslag:

  • Mottaker tilbyr ikke AvtaleGiro.
  • Mottaker har ulike kontonummer eller KID-nummer for innbetaling med AvtaleGiro og ordinær regning.
  • AvtaleGiro i annen bank er ikke slettet.

Du kan starte ny AvtaleGiro manuelt her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan flytte AvtaleGiro til Sbanken?

Du kan enkelt flytte AvtaleGiro til oss fra annen bank ved å starte ny avtale under Betalingsavtaler

Du trenger KID og kontonummer på avtalen du ønsker å flytte hit. Det kan du hente i din andre bank. Fyll inn informasjonen, så flytter vi over AvtaleGiroen fra annen bank. 

Merk at hvis det er betalinger som ligger til forfall i annen bank, kan disse bli stoppet på forfall når avtalen er flyttet. De må eventuelt betales manuelt. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan slette en AvtaleGiro?

Du sletter avtalen om AvtaleGiro her. Mottaker vil få melding om at avtalen har opphørt. 

Husk at når du sletter en AvtaleGiro, vil også forfall som ligger i Forfallsoversikten bli slettet. Hvis du ønsker å betale regningen før du sletter AvtaleGiroen, kan du endre belastningskonto fra for eksempel regningskonto til lønnskonto. Betalingen blir da behandlet som en vanlig regningsbetaling på forfallsdatoen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor har ikke en betaling for AvtaleGiro blitt betalt?

Det kan være flere årsaker til at AvtaleGirotrekket ikke er betalt.

1. Manglende dekning på konto.
2. Maksbeløpet på avtalen for AvtaleGiro er for lavt og må økes for at forfallet skal belastes konto.
3. Du har stoppet betalingen i Forfallslisten.
4. Du har sperret eller slettet selve AvtaleGiroavtalen.

Her aktiverer du AvtaleGiroforfallet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.