Lukk <p>For at sbanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes ogs&aring; til trafikkm&aring;ling. Fortsett &aring; bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om v&aring;r <a title="Bruk av cookies" href="/link/59dde7e3f4684e9a9233dcee6dc34cfd.aspx">bruk av cookies her</a>.</p>

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 5 og lavere, eller Internet Explorer 10 og lavere.

Skal SIM-kortet ditt oppgraderes?

Da må du aktivere BankID på mobil på nytt. Det kan du gjøre i nettbanken.

Du får en SMS av oss når du skal gå inn og aktivere din BankID på mobil. Når du starter aktiveringen, vil SIM-kortet ditt bli oppgradert automatisk.

Når du starter oppgraderingen, er det viktig at du er knyttet til en stabil internettforbindelse og at enheten du jobber på har nok strøm til å fullføre prosessen. Oppgraderingen kan ta opptil ett minutt, og det er viktig at den ikke blir avbrutt underveis. 

Når du har fått SMS fra oss, skal du gjøre følgende:

1. Logge deg inn i nettbanken via nettleser. Bruk kodekort og nettbankpassord til innlogging.

2. Gå inn på Innlogging og BankID i hovedmenyen, og videre til BankID og BankID på mobil.

3. Velg Aktiver BankID på mobil og følg instruksjonene på skjermen.

4. Vær tålmodig - det kan ta litt tid å oppgradere SIM-kortet. Ikke avbryt eller gå vekk fra det du holder på med.

5. Ferdig! Det kan gå noen minutter etter aktiveringen er fullført, men så kan du bruke BankID på mobil som før.

Lurer du på hvorfor du må aktivere BankID på mobil på nytt? Årsaken er at Telenor gjør en teknisk oppgradering av alle sine SIM-kort for å møte nye sikkerhetskrav. BankID  på mobil bor i SIM-kortet ditt, og må derfor aktiveres på nytt i forbindelse med oppgraderingen.

Logge inn med kodekort?

  • Tast inn fødselsnummer og nettbankpassord
  • Tast inn engangspassord fra kodekortet ditt.
  • Logg inn

Kodekortet består av 50 engangspassord, og kortet er beskyttet med skrapefilm. Du får beskjed om hvilket engangspassord som skal oppgis. Husk å sjekke at du har samme kortnummer som du blir bedt om å oppgi engangspassord fra.

Trenger du nytt kodekort? Har du ikke nettbankpassord?

Spørsmål om innlogging

Hva er forskjellen på nettbankpassord og personlig passord?

Nettbankpassord er ditt personlige passord som brukes til innlogging eller signering med kodekort eller engangspassord fra SMS. Det kan kun brukes i Sbanken. Du kan lage nettbankpassord her.

Personlig passord er ditt personlige BankID-passord. Dette brukes sammen med kode fra kodekortet alle steder som tilbyr innlogging eller signering med BankID. Du kan lage personlig passord her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har fått ny mobil og/eller nytt SIM-kort, hva må jeg gjøre for å fortsatt bruke BankID på mobil?

Siden BankID på mobil lagres på SIM-kortet må du aktivere BankID på mobil på nytt.

Tips! Noen ganger kan endringer i mobilabonnement medføre at du må aktivere BankID på mobil på nytt.

For å aktivere BankID på mobil må du være innlogget i nettbanken med BankID fra Sbanken eller nettbankpassord og kodekort fra Sbanken. Velg Oversikt - Innlogging og BankID - Aktiver BankID på mobil. Ha mobilen foran deg og følg nøye med på anvisningene på skjermen.

Det er viktig å være obs på innstillinger for tastelås og skjermsparer. Mobilen må være åpen og klar for å ta i mot dialogen som skal starte der.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er et nettbankpassord og hvordan endrer jeg det?

Nettbankpassord er ditt personlige passord som kan bruke sammen med engangspassord fra kodekort eller SMS.

Hvis du har glemt nettbankpassordet kan du lage nytt her. Du trenger ikke huske det gamle. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan bestiller jeg kodekort?

Du bestiller nytt kodekort her.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har glemt nettbankpassordet mitt. Hva gjør jeg?

Hvis du har glemt ditt nettbankpassord kan du lage nytt her. Du trenger ikke huske det gamle. 

Har du verken BankID eller BankID på mobil kan vi sende deg et nytt nettbankpassord. Kontakt oss da på telefon 55 26 00 00.  

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan får jeg engangspassord til innlogging i nettbanken?

Du kan få engangspassord fra kodekort eller SMS. Så lenge du har registrert et mobilnummer vil du kunne få engangspassord tilsendt på SMS. Dersom du ikke har kodekort kan du bestille det her.  Du velger selv i innloggingsbildet hvilke du vil benytte. 

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.