Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hvordan kan jeg få BankID?

BankID er nyttig å ha, ikke bare når du skal logge inn i nettbanken, men også når du skal logge inn på Altinn, Nav og alle andre nettsteder som bruker BankID. 

BankID er i utgangspunktet en elektronisk signatur, og er like bindende som en hånskrevet signatur. Dersom du ønsker å opprette BankID i Skandiabanken må du følge disse stegene:

  1. Logg inn i nettbanken med nettbankpassord og kodekort. Dersom du ikke har kodekort kan du bestille det her.
  2. I toppmenyen velger du Oversikt og Innlogging og signering. Velg BankID eller BankID på mobil og følg veiviseren. 
  3. BankID er ikke noe fysisk som blir sendt i posten. Så snart du har gått gjennom veiviseren kan du begynner å bruke BankID'en din. 

Med BankID eller BankID på mobil fra Skandiabanken har du enkel tilgang de de fleste offentlige tjenester og alle nettsteder som bruke BankID til identifisering.

Vanlige spørsmål om BankID

Hvordan logger jeg inn med BankID?

For å logge inn med BankID velger du Logg inn og deretter BankID på forsiden vår. Følg deretter anvisningene på skjermen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er forskjellen i bruken av BankID og BankID på mobil?

Bruk av vanlig BankID:

  • Oppgi fødselsnummer
  • Oppgi engangskode fra kodekort eller BankID på mobil fra samme bank (eller kodebrikke om du har BankID fra annen bank)
  • Oppgi ditt personlige BankID-passord

Bruk av BankID på mobil:

  • Oppgi mobilnummer og fødselsdato
  • Tast inn ID-PIN (4-8 tall) på mobilen for å godkjenne kodeordene på skjermen

Se her hvordan du aktiverer BankID.

Se her hvordan du aktiverer BankID på mobil.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er fordelene med å logge inn i nettbanken med BankID framfor andre innlogginger?

BankID kan brukes på tvers av bankene, og andre brukersteder som tilbyr denne løsningen. Med BankID har du samme passord/brukernavn på alle steder hvor du bruker din BankID. Du kan også signere avtaler direkte i nettbanken med BankID.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ha flere innloggingsmetoder?

Ja, du kan ha flere innloggingsmetoder. Vi anbefaler kundene våre å ha aktivert flere innloggingsmetoder.

Du kan ha nettbankpassord, BankID, BankID på mobil eller innlogging med QR-kode. Dersom du har flere innloggingsalternativer vil nettbanken fortsatt kunne være tilgjengelig for deg dersom systemene våre opplever midlertidige feil, eller du ikke har tilgang til mobilen din.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg får beskjed om at jeg må legitimere meg på nytt. Hvorfor må jeg det? Og hvordan gjøres det?

Dersom du får denne meldingen vil det si at de legitimasjonspapirene vi har ikke tilfredstiller kravene for BankID. Dersom du ble kunde etter 01.03.07 må du legitimere deg med pass for å få BankID.

Ring oss på telefon 55 26 00 00, så får du en grundigere forklaring samtidig som vi kan sende ut en ny legitimasjonskontroll til deg.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

(Publisert 10.01.17 12:51 - Oppdatert 18.01.17 14:54)