Lukk <p>For at sbanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes ogs&aring; til trafikkm&aring;ling. Fortsett &aring; bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om v&aring;r <a title="Bruk av cookies" href="/link/59dde7e3f4684e9a9233dcee6dc34cfd.aspx">bruk av cookies her</a>.</p>

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 5 og lavere, eller Internet Explorer 10 og lavere.

Best i bransjen på innovasjon

For tredje året på rad har norske kunder kåret Sbanken som bransjevinner på innovasjon. – Vårt mål med innovasjon er å bedre hverdagen for kundene våre, sier Christoffer Hernæs, leder for innovasjon og utvikling i Sbanken.


Norsk innovasjonsindeks publiseres årlig av Norges Handelshøyskole. Målingen gjengir hvordan norske kunder opplever den kommersielle og sosiale innovasjonsevnen i norske selskaper. For tredje året på rad kåres Sbanken til bransjevinner. Totalt, på tvers av bransjer, får banken sølvplassering i opplevd innovasjon og åttende plass i sosial innovasjon.

Sbanken har i 18 år vært banken med de mest fornøyde kundene. Med et uttalt mål om alltid å utfordre og forenkle på vegne av kundene, er en høy skåre på innovasjonsindeksen en av de fremste utmerkelsene Sbanken kan få, mener Hernæs.

- Dette er et resultat av metodisk arbeid over tid, hvor vi har rettet oppmerksomhet mot å løse ekte problemer for ekte kunder. Vi løper ikke etter innovasjonen for innovasjonens del, men for å bedre våre kunders hverdag, sier han.

- Sbanken er i særklasse

Norsk innovasjonsindeks er verdens første og eneste kundebaserte rangering av bedrifters innovasjonsevne. Årets måling har tatt for seg 80 bedrifter i 20 ulike bransjer, og om lag 10 000 kunder fra de utvalgte bedriftene er spurt om hvordan de vurderer selskapenes evne til innovasjon.

- De mest innovative selskapene dekker et bredt spekter av bransjer. Det er imidlertid én fellesnevner for alle innovasjonsledere: De er kreative, banebrytende og oppleves å ha en forandringskraft i sine respektive bransjer - og kundene merker det, sier NHH-professor Tor W. Andreassen.

Andreassen påpeker at det ikke er nok «bare» å lage smarte løsninger:
- Tilfredshet er en nødvendig, men ikke tilstrekkelig, betingelse for å kunne overleve på sikt. Selskap må ha orden på butikken i form av kundetilfredshet samtidig som de innoverer og kommer opp med nye ting. Altså det som skal være morgendagen for virksomheten. På dette området er Sbanken i særklasse, sier Andreassen.

Om Norsk innovasjonsindeks

Norsk innovasjonsindeks måler kundenes opplevelse av definerte bedrifters innovasjonsevne og dekker omlag 10.000 norske forbrukere av 80 bedrifter i 20 bransjer. En høy score på indeksen betyr at kundene oppfatter bedriften som innovativ og markedsdrivende.

Her kan du lese mer om Norsk innovasjonsindeks.

 

Innovasjon.jpeg