Hopp til innhold

Dere har spurt - vi svarer

Etter at vi sendte ut informasjon om endringer for Sbanken-konseptet i forrige uke, får vi veldig mange spørsmål om hva som skjer videre. Her forsøker vi å svare på noen av spørsmålene.


Som alltid når det skjer ting rundt Sbanken opplever vi et enormt engasjement. Mange av de vi hører fra er både sint, skuffet, skeptisk og frustrert, og det kan vi forstå. Noen kontakter oss også fordi de er ganske forvirret og lurer på hva som egentlig skjer. Derfor har vi lyst til å oppklare noen misforståelser og svare ut noen av spørsmålene som går igjen når dere tar kontakt med oss.

Husk også at du alltid er velkommen til å ta kontakt med oss, på telefon eller chat dersom du lurer på noe og ikke finner svaret.

Sbanken skal vel ikke legges ned?

Absolutt ikke! Det ville vært rart å bruke masse ressurser på å utvikle en ny app for Sbanken hvis det ikke var en plan om at vi skulle leve videre. Den videre strategien for Sbanken-konseptet er at vi skal fortsette å levere enkle og gebyrfrie tjenester for hverdagsbank, konkurransedyktige betingelser på boliglån og et godt sparetilbud. Ambisjonen vår er fortsatt å gjøre bank så enkelt som mulig!

Nå kommer gebyrene!

Nei da, det er det ingen planer om. Prisene i Sbanken skal fortsatt være enkle å finne ut av og helt åpne, og du finner dem alltid på nettsidene våre.


Den nye appen blir elendig

Nei, den blir ikke det altså. Vi jobber på spreng med å få alt på plass til slutten av mars, men i vanlig Sbanken-stil vil vi være ærlige helt fra start. Alle de mest brukte tjenestene er på plass, og mange av dem er forbedret sammenliknet med appen vi har i dag. Vi kommer også med en del nytt – mye av det er hentet fra ønskelisten fra dere. Blant annet får du nå funksjonalitet for hverdagsbudsjett og bedre oversikt over hva du bruker penger på. Og så er det noen ting som ikke er 100 % ferdig når vi lanserer. Men det har vi løsninger for, så alt skal være tilgjengelig for deg hele tiden. Alt av hverdagslige bankbehov skal være dekket fra dag 1. Og så skal vi jobbe på etter lansering for å få resten på plass fortest mulig.


Vi har sluttet å høre på kundene våre

Det kommer aldri til å skje. Selv om det stormer litt rundt oss nå, holder vi fokus på det som alltid har vært målet vårt: Å levere en skikkelig god bankhverdag til dere, og å svare alle som kontakter oss.

Sbanken kan aldri bli det samme igjen

Akkurat det stemmer nok. Det er ikke det samme å være en selvstendig, børsnotert bank og å være et konsept innenfor et større konsern. Men det betyr ikke at det ikke blir bra! Det betyr heller ikke at kundedrevet innovasjon er noe vi er ferdig med. Kundeinvolvering er, og har alltid vært, enormt viktig for merkevaren Sbanken. Det skal vi ta vare på. Vi skal fortsette å utfordre alt som ikke er enkelt, og vi skal gjøre det på lag med kundene våre.


Forventer vi at dere skal tro på det vi sier nå?

Vi håper jo det, men vi skjønner også at endringer fører til usikkerhet. Vi vet at det vi jobber med blir bra, og vi gleder oss til denne fasen med store endringer er over, sånn at vi igjen kan ha fullt fokus på å bevise at vi fortsatt skal fortjene å ha deg som kunde.

Hvordan blir løsningen for fond og aksjer etter våren?

Mange lurer på hvordan det blir med fonds- og aksjehandel i Sbanken-konseptet i den nye appen. Forsvinner det helt? Blir det en egen app? Får jeg DNB-priser på fond? Her finner du all informasjonen du trenger.

Les mer

Lurer du på noe mer?

Kan jeg ikke handle aksjer og fond i den nye Sbanken-appen?

Jo, det kan du. Du vil også få tilgang til en fullskjermversjon av aksjetrader og sparesider. Vi kommer tilbake med mer informasjon til dere som har sparing i Sbanken-konseptet veldig snart.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ikke få kort til barna mine i Sbanken-konseptet?

Jo, som Sbanken-kunde får du tilgang til DNB Intro for barna dine. Det vil si at de kan få kort, Vipps og mange flere tjenester som vi vet at mange har ønsket seg. DNB Intro er helt gratis, og når den nye appen er lansert kan du både se og administrere barnet ditt sitt kundeforhold i Sbanken-appen. Foreløpig får du midlertidig tilgang gjennom DNB sin nettbank/app.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem er ansvarlig for kundeforholdet mitt i Sbanken-konseptet?

DNB Bank ASA er ansvarlig for alle kundeforhold i DNB inkludert kunder i Sbanken-konseptet.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Må jeg ringe kundeservice hos DNB hvis jeg trenger hjelp til noe nå?

Du som er kunde i Sbanken-konseptet får hjelp av de samme folkene som før - når du trenger det. Du kan kontakte kundeservice på samme måte som før fusjonen.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skal Sbanken-konseptet være i DNB?

Sbanken blir videreført som merkevare og kundekonsept i DNB. Sbanken-konseptet består av selvbetjente, digitale, enkle løsninger, med åpne priser og like betingelser for alle. Som kunde i Sbanken-konseptet får du hjelp av de samme folkene, og kan kontakte Kundeservice på samme måte som før.

Hjalp dette svaret deg?
Hjalp dette svaret deg? Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.