Skjerpet konkurranse om boliglån: Skandiabanken kutter renten for alle

Skandiabanken kutter renten på boliglån. Billigste boliglån får en effektiv rente på 2,15 prosent.

- Konkurransen om boliglånskundene er hard. Vi kutter prisen for å holde løftet om å være konkurransedyktige, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken ASA.

Banken kutter 0,15 prosentpoeng på alle boliglån for alle kunder. En effektiv rente på 2,15 prosent på lån over 2 millioner kroner innenfor 75 prosent av boligens verdi er en av markedets beste renter for alle typer kunder.

Skandiabanken har kun standard rentebetingelser til alle de 380.000 kundene.

- Hos oss er alle kunder like viktige. Kundene skal være sikker på at de får den beste prisen vi kan tilby, uten at de må være medlem i en organisasjon eller ringe og prute.

Det er femte gang siden januar 2015 at banken kutter boligrenten.

Også innskudd
Ved å senke renten på både boliglån og innskudd opprettholder banken balansen. Renten på brukskonto reduseres med 0,05 prosentpoeng. Ny effektiv rente på brukskonto blir 0,05 prosent. På høyrente reduseres renten 0,35 prosentpoeng til 0,75 prosent.

Nye priser på boliglån gjelder for nye kunder fra 3. februar 2016. For kunder som allerede har lån i Skandiabanken gjelder endringen fra 30. mars 2016. Nye priser på innskudd gjelder også fra 30. mars 2016.

Leder i Skandiabanken Norge, Magnar Øyhovden, mobil 959 40 038.
Kommunikasjonssjef Leif-Kjartan Bjørsvik, mobil 900 41 162.

Om Skandiabanken ASA
Skandiabanken startet i april 2000, som den første rene nettbanken i Norge. 14 år på rad har Norsk Kundebarometer slått fast at banken har de mest fornøyde kundene. Banken er kjent for å yte god kundeservice, ha gode priser og levere brukervennlige løsninger innen betaling, sparing og lån. Skandiabanken har 380.000 kunder, en forvaltningskapital på 62 milliarder kroner og 244 årsverk. Skandiabanken er landsdekkende med kontor i Bergen. www.skandiabanken.no