Skandiabanken kutter renten for alle

Skandiabanken kutter renten på boliglån for alle kunder. Billigste boliglån får en effektiv rente på 2,30 prosent. Banken kutter også renten på billån.

Banken kutter 0,20 prosentpoeng på alle boliglån for alle kunder. En effektiv rente på 2,30 prosent på lån over 2 millioner kroner innenfor 75 prosent av boligens verdi er markedets beste rente for alle typer kunder.

- Hos oss er alle kunder like viktig. Kundene skal være sikker på at de får den beste prisen vi kan tilby, uten at de må være medlem i en organisasjon eller ringe og prute, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken i Norge.

Skandiabanken har kun standard rentebetingelser til alle de 380.000 kundene.

Det er fjerde gang i år at banken kutter boligrenten, selv om Norges Bank bare har redusert renten tre av disse gangene.

Fart på bil
Skandiabanken finner også rom for å kutte renten på billån med 0,45 prosentpoeng. Billigste billån etter endringen er på 4, 55 prosent.

- Kundene må være obs på at andre lokker med kampanjerente for så å sette den opp etter kort tid. Det er også vanskelig å sammenligne priser siden mange oppgir nominell rente. Skandiabanken opererer kun med effektiv rente siden det er den som sier hva kunden skal betale, sier Øyhovden.

Også innskudd
Ved å senke renten på både boliglån og innskudd opprettholder banken balansen. Renten på innskuddsproduktene reduseres fra 0,10 prosentpoeng på brukskonto til 0,50 prosentpoeng på BSU. Høyrente reduseres med 0,30 prosentpoeng.

Nye priser på boliglån gjelder for nye kunder fra 29. september 2015. For kunder som allerede har lån i Skandiabanken gjelder endringen fra 30. november 2015. Nye priser på innskudd gjelder også fra 30. november 2015.

Leder i Skandiabanken Norge, Magnar Øyhovden, mobil 959 40 038.
Kommunikasjonssjef Leif-Kjartan Bjørsvik, mobil 900 41 162.

Om Skandiabanken Norge
Skandiabanken startet i april 2000, som den første rene nettbanken i Norge. 14 år på rad har Norsk Kundebarometer slått fast at banken har de mest fornøyde kundene. Banken er kjent for å yte god kundeservice, ha gode priser og levere brukervennlige løsninger innen betaling, sparing og lån.Skandiabanken har 380.000 kunder, en forvaltningskapital på 61,8 milliarder kroner og 244 årsverk. Skandiabanken er landsdekkende med hovedkontor i Bergen. www.skandiabanken.no