Bergen, 21. august 2019. Sbanken distribuerer mer enn 400 verdipapirfond på en åpen digital plattform. De siste årene har veksten vært sterk, og banken har nå over 60.000 sparekunder og en markedsandel på 5,5 % i det norske privatmarkedet for sparing. For å understøtte høye vekstambisjoner lanserer nå Sbanken en ny prismodell og kutter prisen på mer enn 400 verdipapirfond.
Sbanken har over tid bevist at banken gjør sparing enklere for privatkunder gjennom å levere innovative løsninger med høy brukervennlighet. Banken var først med å lansere en åpen plattform for verdipapirfond, fjerne transaksjonsgebyrer og introdusere etisk merking.
Den nye prismodellen for distribusjon av verdipapirfond bygger på å tilbakeføre returprovisjon fra fondsforvaltere til kundene og å introdusere en transparent plattformavgift. På denne måten gjør Sbanken det mulig for kundene å redusere kostnadene ved å spare i verdipapirfond.
«Sbankens åpne digitale plattform for verdipapirfond har hatt sterk vekst, og vi forventer at den nye prismodellen vil gi et solid bidrag til videre vekst», uttaler daglig leder i Sbanken Magnar Øyhovden.
Kontaktdetaljer, Investor Relations
Henning Nordgulen, CFO, Sbanken ASA, +47 952 65 990
Mediekontakt
Geir Holen, Kommunikasjonsansvarlig, Sbanken ASA, +47 959 68 286
Om Sbanken ASA
I april 2000 ble Sbanken lansert som den første rene nettbanken i Norge. I dag tilbyr banken et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner, husstander og små og mellomstore bedrifter i Norge innen betalings- og korttjenester, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer og alle produkter og tjenester tilbys direkte via den digitale plattformen, som er tilgjengelig på et bredt spekter av brukerenheter. Per 30. juni 2019 hadde Sbanken en forvaltningskapital på 95 milliarder kroner. For mer informasjon, se https://sbanken.no/investor-relations-norsk.